به گزارش خبرنگار ایرنا سید موسی خادمی روز یکشنبه در مجمع سلامت لرستان در سالن جهاد کشاورزی بیان کرد: حوزه سلامت در جامعه بسیار حائز اهمیت است و جدا از وظایف دولت ها نیست.
وی افزود: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی بهداشت همگانی برای همه در هر زمان و هرمکان است و باید فضایی فراهم شود که هر فرد به آنچه که لازمه نیازهای بهداشتی و درمانی می باشد، دسترسی یابد.
وی ادامه داد:بنا برتاکید مقام معظم رهبری باید اگر کسی دچار بیماری بود فقط دردهای روحی ناشی از بیماری را تحمل کند و درگیر تامین هزینه ها و مخارج نباشد.
استاندار لرستان گفت: مدیریت و تصدی همه بخش های درمانی توسط دولت در حقیقت امکان پذیر نیست و دولت باید نظام سازی در راستای تحقق امر سلامت جامعه باشد.
خادمی اظهار کرد: اجتماعی شدن حوزه سلامت با 2 پدیده مواجه است که در این راستا باید فرهنگ سازی شود.
به گفته وی به صورت تاریخی در ایران به دلیل وجود دولت های نفتی معمولا مردم همه چیز را از دولت می خواهند و فکر می کنند دولت مخزنی برای تامین جامعه است.
وی افزود: این نوع نگاه بعد از انقلاب اسلامی تعدیل شد زیرا که اجتماعی کردن و مشارکت ها این مشکل را حل می کند.
خادمی گفت: پدیده بخشی نگری نیز یکی از آفت های خدمت رسانی در سطح کشور و حوزه بهداشت و درمان است که باید در راستای ریشه کنی این نوع نگاه نیز اقدام شود.
وی بر لزوم نگاه بین بخشی در جامعه تاکید کرد و گفت: عدم وجود نگاه سیستمی و نگاه بخشی آفت خدمات رسانی در جامعه هستند.
استاندار لرستان به خدمات ماندگار طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و سلامت اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات حوزه سلامت نیازمند حضور همگان است.
به گفته وی سمن ها و خیرین سلامت در حوزه سلامت به کمک دولت آمده اند و باید تقویت و گسترش یابند و از آثار اجتماعی کردن بحث سلامت هستند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.