به گزارش ایرنا مرتضی شکوهی روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه لرستان در سالن همایش پردیس دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد اظهار کرد: نظام آموزش و پرورش امروزه به تنهایی نمی تواند محدودیت و مشکلات را برطرف کند و بیشتر از هر زمانی نیازمند کمک از سازمان های دیگر است.
به گفته وی باید از اندیشه و کمک مالی و معنوی دستگاه های دیگر در نظام آموزش و پرورش بهره مند شد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش از منابع دولتی بهره مند است اما با اتکای این منابع نمی توان مشکلات را برطرف کرد و این منایع باید مدیریت شوند.
شکوهی بیان کرد: تمام افراد جامعه در قبال تعلیم و تربیت فرزندان نقش داشته و باید آموزش و پرورش را یاری دهند.
به گفته وی مهارت آموزی و توجه به کارگاه های آموزشی دانش آموزان از اهداف اصلی وزارت آموزش و پرورش است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نیز گفت: سیستم آموزش و پرورش در استان دچار آسیب شده و سیاست زدگی یکی از چالش های موجود در این سازمان است.
حبیب الله خجسته پور افزود: افراد و نهادهای خارج از این اداره کل با دخالت خود، آموزش و پرورش را از رسالت خود دور می کنند و در این راستا معلم، دانش آموز و تعلیم و تربیت آسیب می بیند.
وی ادامه داد: تا جایی که می توانیم باید آموزش و پرورش را برای رساندن به مقام معنوی دانش آموزان از سیاست زدگی دور کنیم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان نیز در ادامه گفت:معلم رکن اصلی آموزش پرورش بوده و براساس سند تحول بنیادین جایگاه معلم هدایت پذیری است.
سیدعلی موسوی نیا افزود: معلم، محور تحقیق و پژوهش است و باید دانش آموزان را به این زمینه سوق دهد چراکه به دنبال آن جامعه پویا و سالم خواهد بود.
وی با اشاره به ارتقا سطح پوشش تحصیلی در سه مقطع تحصیلی گفت: در صورت ارتقا پوشش تحصیلی دانش آموزان، میزان بی سوادی و بازمانده از تحصیل کم می شود.
به گفته وی اکنون آموزش در دورترین مناطق استان ارایه می شود تا جایی که پنج مدرسه تک نفره با یک معلم در مناطق محروم استان وجود دارد.
در پایان این مراسم از ٢٠ معلم نمونه استانی و کشوری با اهدای لوح تجلیل شد.
٣٢١٠/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.