به گزارش خبرآنلاین لرستان، سالار علیزاده در پاسخ به اینکه دیگر معاونت های وزارت بهداشت چه مشکلی داشتند که معاونت اجتماعی ایجاد شد، افزود: باید توجه داشت، زمانی که می گوییم معاونت اجتماعی باید اولا عمده رویکرد سلامت در آن اجتماع محور باشد.
دوما باید از ظرفیتهای مردم به نفع مردم در حوزه استفاده کند. سوما تشکلهایی وجود دارند که بدون ساماندهی در حوزه سلامت فعالیت می کنند که معاونت اجتماعی موظف است این دسته سازمانهای مردم نهاد را ساماندهی کند.

علیزاده ادامه داد: هم اکنون 620 سازمان مردم نهاد مرتبط با حوزه سلامت در سطح کشور فعالیت دارند که
گروهی از آنها نیز در سطح استان لرستان فعال هستند.

علیزاده اذعان داشت: 54 سمن مختص بیماری های صعب العلاج نیز داریم که چند مورد از آنها در استان لرستان وجود دارند.

وی اشاره کرد: در همین راستا سال 96 سمن پیشگیری و درمان کودکان با ناهنجاری های مادرزادی نیز تشکیل شد که خدمات ارزنده ای به این دسته بیماران و خانواده ها عرضه داشتند.

مدیر مشارکت های معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: سال گذشته 189 کودک با ناهنجاری مادرزادی توسط یک تیم درمانی از خیرین بصورت صد درصد رایگان بهبود یافتند.

علیزاده با اشاره به وجود چهار شاخص اساسی در حوزه معاونت اجتماعی ابراز داشت: چهار شاخص عدالت اجتماعی، مشارکتهای مردمی، مشارکتهای بین بخشی و تکنولوژی مناسب از اهم ضروریات بوده که ما طی دههای گذشته نیز در تبعیت از وزارت کشور به دنبال تکونولوژی مناسب، داروی خوب و بویژه افزایش مشارکتهای بین بخشی و ساماندهی مشارکتهای اجتماعی بودیم.

وی با اشاره به اینکه 8 ام اسفند سال گذشته مجمع ملی سلامت با حضور ریاست جمهور و ریاست ایشان در کشور برگزار شد، گفت: حسب دستور ریاست جمهوری باید در سراسر کشور نیز مجمع سلامت را ایجاد می شد که رویکرد اصلی مجمع سلامت نیز اجتماعی و همان سلامت است.

مدیر مشارکت ها توضیح داد: خواسته ی اصلی مجمع سلامت افزایش همکاری های بین بخشی در حوزه سلامت است و هدف آن نیز جمع بندی خواسته ها و مطالبات مردمی ست به نحوی که در وزارت بهداشت پیگیری شوند.

سالار علیزاده خبر داد: روز یکشنبه آینده با ریاست استاندار مجمع سلامت را در استان برگزار خواهیم کرد وافزود: ان شالله به تبع آن این مجمع در شهرستانها نیز به ریاست فرماندارها برگزار خواهد شد.

وی با بیان به ظرفیت کارساز خیرین در حوزه سلامت گفت: سال گذشته درحوزه سلامت و خیرین، خیرین استان 64 میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند.

علیزاده در پایان گریزی هم به وجود مشکلات این حوزه زد و گفت: در سطح استان پروژه هایی داربم تحت عنوان پروژه های خیرساز که یا صد درصد توسط خیرین انجام می شوند یا بخشی از اعتبارات این پروژه ها توسط خیرین تامین مالی می شود، که بحث پرداخت عوارض شهرداری ها در این پروژه ها مشکل عمده ماست و انتظار داریم این با توجه به اهمیت این دسته پروژه ها از پرداخت عوارض معاف شوند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 913059
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.