دکتر محمدعلی رضایی در نشست هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان با الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: موضوعات به شکل استاندارد در سطح ملی مطرح نمی‌شود و کانون‌های وکلا انتظار دارند تصویب قوانین خاص مرتبط از مسیر متولی خود بگذرد.

وی ادامه داد: در حوزه وکالت کانون‌های وکلا و اتحادیه به این باور رسیدند خیلی وقت است که قوانین ما در خصوص رفع نیازهای اجتماعی فرزند زمان خود نیستند و نمی‌توانند نیازهای جامعه را برطرف کنند و در این راستا نیازمند یک خانه‌تکانی هستیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان با اشاره به اینکه انتظار ما این است که این فرآیند اصلاح قوانین از مسیر کانون وکلا بگذرد، افزود: برخی از نمایندگان مجلس لایحه جامع وکالت و طرح حذف آزمون وکالت را به عنوان مطالبه ملی مطرح می‌کنند که این عدول از قانون اساسی است، چنانچه آزمون حذف شود به قهقرا می‌رود.

وی تصریح کرد: در وضع قوانین خاص مرتبط، اصول قانونگذاری رعایت شود، کمیسیون قضایی مجلس شروع کننده آن باشد و منتظر نباشد لایحه‌ای یا فرآیند مسائل داخلی به مجلس ارجاع شود و سپس اقدام کند،اگر کمیسیون آموزش بخواهد در مورد وکالت تصمیم‌گیری کند کمیسیون قضایی ورود پیدا کند.

این مسئول با اشاره به اینکه لایحه جامع وکالت به کمیسیون آموزش ارجاع شده و این از نظر هر حقوقدانی عدول غیرمنتظره از قانون اساسی است، تاکید کرد: توقع داریم برای دوری از تشتت آرا و چندگانه بودن نظریات(اتحادیه یک نظر، کانون وکلا یک نظر و کمیسیون‌های قضایی، آموزش و امنیت ملی یک نظر دارد) کمک شود این دیدگاه‌ها به سمت وحدت نظر برسند، هرچند قوانین کهنه هستند و نیازمند انقلابی در قانون‌گذاری و یا اصلاح قانونگذاری هستیم اما انتظار داریم استانداردهای جهانی رعایت شود و قبل از وضع هر قانونی نظر کانون وکلا پرسیده شود.

رضایی خاطرنشان کرد: بی‌تردید هر قانونی بدون درنظر گرفتن کانون وکلا از تصمیم مجلس بگذرد نمی‌تواند پایدار بماند، هم‌اکنون 60 هزار وکیل عضو کانون داریم و بدبین کردن این افراد در سایه اقدامات مجلس اگر تهدید نباشد ظرفیت هم نخواهد بود.

نائب رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران در ادامه گفت: لرستان به رغم وجود این همه پتانسیل طبیعی، زیست محیطی، انسانی و تاریخی هنوز هم در مسیر رشد نیست تا چه برسد در مسیر پیشرفت باشد، یکی از ابزارهای توسعه لرستان ساماندهی ناوگان هوایی و ریلی زمینی است، شاهدیم هنوز فرودگاه ما از خیلی از شهرهایی که مرکز استان نیستند ناکارآمدتر است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 910401
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.