مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: ورود افراد غیربومی و کشت گیاهان آبدوست سبب افت شدید سفره های آب زیرزمینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در لرستان، رضا میرزایی در خصوص ورود افراد غیر بومی به استان و کاشت محصولات آبدوست توسط آنها اظهار داشت : طی چند سال اخیر تعدادی افراد سودجو تحت عنوان کشاورزان غیر بومی از استان‌های همجوار به لرستان هجوم‌آورده و با اجاره اراضی کشاورزی و منابع آبی، اقدام به کاشت محصولات آبدوست به ویژه هندوانه ،سیب زمینی و چغندر می کنند.

میرزایی افزود: این وضعیت باعث اضافه برداشت و تخلیه آب زیرزمینی سفره‌ها شده و تبعات منفی آن در سال‌های آینده باعث افت شدید سطح آب، بیلان منفی دشت ها و در نتیجه وقوع پدیده فرونشست و خسارات جبران ناپذیر به منابع آب و خاک استان می شود.

وی با بیان اینکه تا فرصت باقی است، همه مردم و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و امنیتی کمک کنند تا جلوی اینگونه افراد سودجو به استان گرفته و با آنها برخورد شود، اظهار داشت: عملکرد این افراد در سال‌های گذشته در استان‌های همجوار از جمله در همدان و اصفهان باعث تخلیه آبخوان‌ها و فرونشست زمین در دشت‌ها شده و حالا به لرستان هجوم آورده اند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در ادامه با بیان اینکه آب بر همه بخش‌های اقتصادی تاثیرگذاراست و ما بایستی با مصرف درست، از آن حفاظت و صیانت کنیم، افزود: آب وخاک متعلق به نسل آینده است و نباید به خاطر سودهای مقطعی وزود گذر به افراد منفعت طلب غیر بومی اجازه داد تا همه بضاعت ما را در آینده  با چالش مواجه کنند.

میرزایی تصریح کرد: به همه کشاورزان عزیز لرستانی اعلام می‌کنیم، ضمن رعایت حق آبه ها، از اجازه دادن زمین و آب به اینگونه افراد غیر بومی و سودجو برای کشت محصولات آبدوست جدا خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.