به گزارش پنجشنبه ایرنا سیدضیا هاشمی در دیدار آیت الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: استفاده درست و هوشمندانه از تربیون نماز جمعه به عنوان یک ظرفیت، می تواند منشا انسجام و همبستگی و تقویت اعتماد اجتماعی شود.
وی اضافه کرد: دقت نظر در استفاده از ظرفیت این تربیون می تواند زمینه مناسب حضور و پیوند نسل جوان از جمله دانشجویان را با نماز جمعه فراهم کند.
مدیرعامل ایرنا گفت: نسل جوان قابلیت مناسب برای ارتباط و تعامل منطقی را دارد که می بایست از این ظرفیت با ایجاد ارتباطی 2 سویه برای تقویت پیوند و ارتباط قشر جوان با نماز جمعه به خوبی استفاده کرد.
وی با تاکید بر ایجاد فضا و بستر مناسب برای تعامل و گفت وگو افزود: باید از ظرفیت نماز جمعه برای ایجاد این بستر با هدف تعامل، گفت و گو، نقد و مباحثه در مسیر تحقق اهداف و آرمان های والای انقلاب و همچنین رشد و توسعه کشور استفاده بهینه و مطلوب کرد.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به نقش و کارکردهای موثر و متنوع رسانه در دنیای امروز گفت: رسانه مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است چراکه تذکر قلمی و مکتوب در مطبوعات به عنوان عاملی بازدارنده و یا مشوق اجتماعی بسیار مهم و قابل توجه است.
وی با بیان اینکه رسانه ها در دنیای امروز مشارکت جو هستند، افزود: در دنیای امروز رسانه یک سویه توفیق زیادی نخواهد داشت زیرا مخاطب به دنبال اثرگذاری و ارائه پیام خود در بستر یک تعامل و ارتباط دوجانبه با رسانه است.
وی تاکید کرد: در چنین فضایی، تعامل شکل می گیرد و تعامل، گفت و گو، نقد و مفاهمه رمز موفقیت برای حل مشکلات، اصلاح امور و رشد و تعالی است.
مدیرعامل ایرنا همچنین بر همکاری و تعامل موثر و هدفمند خبرگزاری جمهوری اسلامی با نهاد نماز جمعه در سطح استان های مختلف کشور با هدف بهره مندی از ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز دراین دیدار گفت: روحانیت همواره ملجا و پناه مردم بوده و در مسایل و مشکلات گروه های مختلف مردم شریک است.
آیت الله سیداحمد میرعمادی افزود: دراین میان ائمه جمعه سهم بزرگی در اعتماد سازی و ایجاد امنیت و آرامش جامعه دارند.
وی با اشاره به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتباط موثر ائمه جمعه با جوانان، اظهار داشت: نماز جمعه پویا، فعال و بانشاط علاوه بر جذب و حضور جوانان در کنار سایر اقشار مردم به طور قطع تحول و تاثیر مستقیمی را در افراد ایجاد می کند.
امام جمعه خرم آباد گفت: نماز جمعه تنها خواندن خطبه نیست بلکه باید به عنوان یک نهاد، نقش آفرینی کرده و با اقشار مختلف به ویژه جوانان ارتباط موثر و هدفمند داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ارتباط مستمر نهاد نماز جمعه با رسانه ها افزود: رسانه نقشی کلیدی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد به شرط آنکه عملکردی منصفانه و منطقی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی، رسانه ای معتمد، واقع بین، منصف و توانمند است، اظهار داشت: تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع موثر و منطقی از دستاوردهای نظام و انقلاب از جمله رویکردهای برجسته و ارزشمند خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
به گفته وی تبیین و روشنگری درخصوص اندیشه ها و مواضع رهبر معظم انقلاب و همچنین سیاست ها و برنامه های دولت از جمله کارکردهای قابل توجه خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
آیت الله میرعمادی با اشاره به صداقت، سرعت عمل و امانتداری ایرنا در انتشار اخبار گفت: بیان دستاوردهای نظام و انتقال پیام انقلاب از جمله رسالت های مهم و حساس خبرگزاری جمهوری اسلامی است که به خوبی مورد توجه مدیران این رسانه قرار دارد.
شاهین فرشاد مدیرکل اخبار استان های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز دراین دیدار اظهار کرد: منبر یکی از رسانه های مهم و پرنفوذ کشور است که ائمه جمعه به نیکی از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف و برنامه های انقلاب و نظام استفاده می کنند.
مدیرکل اخبار استان های ایرنا همچنین بر آمادگی مراکز استانی و دفاتر شهرستانی ایرنا برای همکاری و تعامل با نهاد نماز جمعه تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه با حضور در اتاق خبر ایرنا و بازدید از بخش های مختلف خبری این سازمان با فرآیند تهیه، تولید و انتشار خبر در این سازمان آشنا شد.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.