فریددون خودنیا روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: استان لرستان به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار خوبی که دارد پتانسیل احداث نیروگاههای کوچک و بزرگ خورشیدی را دارد.
وی اظهار کرد: با برنامه ریزی ها و تدابیر اتخاذ شده و اطلاع رسانی کلی در سطح استان لرستان طی 6 ماه گذشته، 61 مورد قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی مختص مشترکان برق به میزان یکهزار و 170 کیلووات و برای هر مشترک تا سقف ظرفیت 100 کیلووات منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: پیشرفت فناوری و صنعت مستلزم احداث نیروگاه های تولید انرژی فراوانی است که با توجه به تجدیدناپذیر بودن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و نفت و گاز طبیعی و ...، روی آوری به سمت تولید انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی به عنوان یک ضرورت در جوامع کاملا محسوس بوده و اقدامات گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است.
وی پاک بودن انرژی خورشیدی، دردسترس بودن رایگان این انرژی، امن و بی خطر بودن آن و همچنین جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش مصرف سوخت های فسیلی را از مهمترین مزایای استفاده از پنل های خورشیدی دانست و افزود: استفاده از انرژی فتوولتائیک در همه مصارف خانگی، صنعتی و نیروگاهی کاربرد دارد و چنانچه آحاد جامعه را به این سمت و سو سوق دهیم به طور قطع جو کره زمین وضعیت بهتری به خود خواهد گرفت.
9872/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.