صمدچراغی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از ارایه پیشنهاد احداث پل معلق در ورودی شمال شهر پلدختر توسط مدیریت شهری خوشبختانه این طرح مورد استقبال افکار عمومی و شهروندان قرار گرفت و اکنون به عنوان مطالبه جدی مد نظر آنان است.
وی اظهار کرد: پیگیری های لازم توسط فرماندار پلدختر در راستای احداث پل معلق ورودی این شهرانجام شده و به دستور استاندار لرستان، کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل از محل اجرای طرح بازدید داشتند و با آن موافقت کردند.
شهردار پلدختر افزود: در سفر اخیر استاندار لرستان به پلدختر، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی مذاکراتی مبنی بر توجه ویژه به این موضوع انجام داد و خواستار احداث این پل در محل ورودی شهر پلدختر شد.
وی گفت: روز دوشنبه هفته جاری جلسه ای در دفتر رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار و نماینده پلدختر در این نشست طرح احداث پل معلق در ورودی شهر پلدختر را تشریح و خواستار حمایت دولت، سازمان شهرداری ها و وزارت کشور از آن شد.
چراغی پور افزود: با توجه به اینکه شهرداری ها فاقد تمکن مالی هستند لازم است دولت در حمایت از این طرح و برای اجرای آن به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری نسبت به انتخاب مشاور و آماده سازی زیرساخت های لازم از جمله واگذاری عرصه های طبیعی راه دسترسی، آب و برق اقدام کند.
وی اظهار کرد: لازم است دولت این زیرساخت ها را در اختیار شهرداری قرار دهد تا نسبت به انتخاب سرمایه گذار اقدام و عملیات اجرایی پل براساس مدل مالی مانند BOT به معنی ساخت، بهره برداری و واگذاری با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی و با استفاده از توان مالی سرمایه گذار و تسهیلات ارزان قیمت دولتی آغاز شود.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون شهرداری پلدختر درخصوص تشریح احداث پل معلق پیشنهادی در ورودی شهر پلدختر با دستگاه های مختلف مکاتباتی انجام داده و با تلاش مسئولان شهرستان پیگیری های مردم و رسانه ها احداث این پل به عنوان مطالبه جدی مردم و مسئولان مطرح و مورد توجه قرار گرفته است.
شهردار پلدختر گفت: راهکار پیشنهادی شهرداری برای اجرای طرح پل معلق به عنوان طرحی بزرگ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.