به گزارش خبرنگار ایرنا سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح کمربندی دورود در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: در راستای اجرای این طرح سه عامل دولت، پیمانکار و مردم وجود دارد و با توجه به نبود شرایط عادی و امکان پول نقد و پیش پرداخت به پیمانکار در سطح کشور مطالبات زیادی از پیمانکاران باقی مانده است.
وی اظهار کرد: بخشی از مطالبات کشاورزان باید از طریق اوراق خزانه و مذاکره حل شود و در راستای تامین مطالبات پیمانکاران در اجرای طرح باید تلاش کرد.
استاندار لرستان با بیان اینکه پیمانکار باید برای ادامه طرح اقدام کند، افزود: پلی که در مسیر کمربندی واقع شده باید به زودی تکمیل شود.
وی گفت: برنامه زمان بندی تکمیل این طرح توسط پیمانکار باید به استانداری تحویل داده شود.

** تکمیل کمربندی دورود 145 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این نشست گفت: طرح کمربندی دورود 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل نیازمند 145 میلیارد ریال اعتبار است.
محمدرضا کدخدازاده افزود: این طرح از سال 93 آغاز شده و بزرگترین مشکل آن ارزیابی و تملک اراضی بوده است.
به گفته وی چند مرحله تزریق نقدینگی صورت گرفته و حدود 56 میلیارد ریال نقدینگی از محل توازن های سال های گذشته پرداخت شده است.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: برخلاف پیگیری های استان و همکاری در زمینه ماده 9 درنهایت در مدت زمان مشخص اعتبار مورد نیاز باید پرداخت شود.
وی اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به دستور استاندار لرستان مبنی بر اختصاص اعتبار و پیگیری در زمینه توازن منطقه ای ماده 9 انجام شد.
کدخدازاده افزود: با توجه به آغاز فصل کاری پیمانکار در اواخر بهمن ماه سال گذشته، بحث خاکبرداری و تیغ زدن جاده انجام شد ولی با توجه به اعتبارات، برای هشت کیلومتر ابتدایی کار به روسازی رسیده است.
وی با بیان اینکه حدود 65 میلیارد ریال برای هشت کیلومتر ابتدای کار و 45 میلیارد ریال برای چهار کیلومتر انتهای کار نیاز است، گفت: درمجموع 145 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از محل اسناد خزانه به صورت یکساله امکان اجرای آن وجود دارد.
این مسئول افزود: این طرح 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت پیگیری های لازم در سال جاری قابل تکمیل است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته این طرح حدود 120 میلیارد ریال اعتبار داشته است و حدود 35 میلیارد ریال در راستای تملک هزینه شده است.
فرماندار دورود نیز در این نشست گفت: طرح کمربندی دورود سال 93 آغاز شده و طبق برنامه زمان بندی اسفند ماه سال گذشته باید 36 ماهه تکمیل می شد.
ماشاالله نعمتی افزود: طبق ارزیابی اولیه حدود 340 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده این طرح است.
وی علت تاخیر در تکمیل این طرح را کمبود اعتبار، تملک اراضی و عملکرد پیمانکار عنوان و اظهار کرد: طبق آمار پلیس راهور روزانه حداقل 700 کامیون از این محور عبور می کنند.
وی با بیان اینکه این طرح یکی از مطالبات جدی مردم این منطقه است، ادامه داد: از سال 94 تاکنون بیش از 6 مورد بازدید مسئولان کشوری از این طرح انجام شده است.
نعمتی تاکید کرد: محقق نشدن تعهدات موجب بی اعتمادی کشاورزان شده است و در بحث برقراری امنیت این طرح مشکلی وجود ندارد.
ارائه فهرست کشاورزان موافق با اسناد خزانه ظرف 15 روز آینده و برگزاری نشستی با مشاور و پیمانکار همراه با برنامه زمانبندی و اولویت پل بزرگ و ابنیه مسیر از مصوبات این نشست بود.
7274/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.