به گزارش خبرنگار ایرنا خیرالله خادمی عصر چهارشنبه در نشست بررسی راه های استان لرستان در سالن اجتماعات استانداری افزود: آزاد راه خرم آباد - بروجرد - اراک به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب از محورهای مهم در حال ساخت است.
وی درخصوص ریزش های جاده ای در محدوده آزادراه خرم آباد - پل زال گفت: این محور جزو جاده های جوان کشور است و با توجه به مسیر بسیار سخت آن بسیاری از این ریزش ها طبیعی است اما به سرمایه گذار طرح دستور رفع این مشکلات را ابلاغ کرده ایم.
وی ادامه داد: بخشی از دیواره های ضامن برای جلوگیری از ریزش های احتمالی در این آزادراه اجرا شده است و اجرای بخش دیگر نیز در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.
خادمی درخصوص راه ارتباطی ریلی دورود به خرم آباد نیز گفت: این محور اگر به سمت جنوب نرود از اثرگذاری کمی برخوردار خواهد شد لذا از ابتدای طراحی این خط آهن مبنا را بر ادامه گذاشتیم و طراحی آن نیز بر همین اساس انجام شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت راه های استان لرستان در سیستم حمل و نقل کشور اظهار کرد: آزادراه خرم آباد - اراک یک نیاز برای سیستم حمل و نقل کشور است لذا تمام تلاش خود را برای اجرای سریع و با کیفیت این طرح به کار گرفته ایم.

** راه آهن دورود - خرم آباد درصورت متصل نشدن به بنادر جنوبی ابتر می ماند
استاندار لرستان نیز در این نشست گفت: طرح راه آهن دورود - خرم آباد اگر تنها به اتصال این 2 شهر محدود شود ابتر خواهد بود لذا باید برای افزایش کارایی و بهره وری به بنادر جنوبی متصل شود.
سید موسی خادمی افزود: 12 کیلومتر از محور ازنا - شازند آماده است و بزودی به بهره برداری خواهد رسید؛ همچنین مبلغ 65 میلیارد ریال برای کمربندی شهرستان دورود اختصاص می یابد.
وی اظهار کرد: آزادراه خرم آباد - اراک نیز با همت قرارگاه و موسسات وابسته با سرعت در حال انجام است و امیدواریم که امسال به بهره برداری برسد.
استاندار لرستان درخصوص برنامه های درنظر گرفته شده برای آزاد راه خرم آباد - اراک گفت: بحث ارتباط این محور به آزاد راه خرم آباد - پل زال نیز مطرح است که امیدواریم با پیگیری های لازم و تلاش همه مسئولان، این مهم محقق شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور روز چهارشنبه به منظور بازدید از چند طرح جاده ای و ریلی به استان لرستان سفر کرد.
7264/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.