به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر خسرو عزیزی تشریح کرد:«تقویت ارتباط مستمر بین سه بخش دانشگاه، صنعت و اجرا از خصوصیات دانشگاه نسل سوم است».

وی افزود:«کاربردی‌تر کردن پایان‌نامه‌ها و تقاضامحور بودن پایان‌نامه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در راستای سوق دادن به سوی دانشگاه نسل سوم در دانشگاه لرستان اجرایی شده است».

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان توضیح داد:«کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان لرستان به ریاست استاندار در سالهای اخیر ایجاد شد که دارای 13 کمیسیون تخصصی است و در حال حاضر ریاست این کارگروه به معاونت اقتصادی استانداری لرستان تفویض شده است».

دکتر عزیزی تصریح کرد:«دستگاههای اجرایی موضوعات مختلف پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری خود را در کمیسیون‌های این کارگروه مطرح می‌کنند و تاکنون نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اولویت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری دستگاههای اجرایی استان لرستان در این کارگروه مشخص شده است».

وی، تشکیل این کارگروه استانی را یک گام مهم در راستای تقویت ارتباط مستمر بین دانشگاه و دستگاههای اجرایی استان و تقویت پژوهش‌های کاربردی دانست.

رئیس دانشگاه لرستان، اظهار داشت:«این کارگروه 13 کمیسیون مختلف در بخشهای مختلف همچون کشاورزی، منابع طبیعی، آموزشی و محیط زیست دارد و دبیر کارگروه، دانشگاه لرستان است».

دکتر عزیزی توضیح داد:«در سال 95 تعداد 85 اولویت پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری و در سال 96 تعداد 126 اولویت پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری دستگاههای اجرایی استان لرستان به تصویب کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان رسید که مجموعاً 211 اولویت است».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد:«هرچقدر پژوهش‌های کاربردی بیشتر شوند گامهای اثربخش‌تری در زمینه‌ی رفع مشکلات برداشته می‌شود».

وی گفت:«تفاهم‌نامه‌های متعددی بین دانشگاه لرستان با بخش صنعت منعقد شده که در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت استان است».

دکتر عزیزی تشریح کرد:«در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی بین گروه پلیمر دانشگاه لرستان با پتروشیمی و همچنین بین گروه دام و باغبانی دانشکده کشاورزی با کشت و صنعت لرستان منعقد شده است».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«دانشگاه لرستان در زمینه‌ی موضوعات مرتبط با حوزه‌ی آب نیز، هیئت علمی و صاحب‌نظران قوی دارد که ارتباط بین محققان دانشگاهی و بخش اجرا در جهت رفع مشکلات و چالش‌های مرتبط با حوزه‌ی آب استان، بایستی تقویت و بیشتر شود».

وی تأکید کرد:«یکی از راهکارهای مهم و اساسی برای رفع مشکلات، این است که ارتباط بین محققان دانشگاهی با بخش اجرا و بخش صنعت، بیشتر و نهادینه‌تر شود

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 897990
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.