به گزارش خبرنگار ایرنا مرتضی کشکولی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه کمالیه خرم آباد افزود: جمهوریت، آزادی، حاکمیت اسلام، شهادت و حاکمیت اسلام از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی هستند که تحقق آن موجب شکل گیری یک قدرت نرم و باعظمت در جامعه می شود.
وی با بیان اینکه قدرت نرم ایران اسلامی قدرت سخت دشمن را تحت شعاع قرار داده است، گفت: پیروزی های ما در منطقه بدلیل داشتن تجهیزات پیشرفته نظامی نیست بلکه ناشی از روحیه شهادت طلبی ما است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: امروز دشمن به رغم در اختیار داشتن بزرگترین فناوری ها در مقابل ما مبتلا به بی عملی و شکست شده که علت آن همین قدرت نرم جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به خصوصیات بارز شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: این شهید والامقام پیش از انقلاب یک افسر مذهبی و انقلابی بود که همین خصوصیات وی در آن زمان موجب شکل گیری یک هسته مذهبی در ارتش شده بود.
وی پیروزی های ایران در جنگ تحمیلی را نتیجه فداکاری ها و اقدامات شهید صیاد شیرازی دانست و افزود: این شهید والامقام مبتکر روش های جنگ بومی و انقلابی بود و اصرار داشت که این روش ها می بایست جایگزین روش های کلاسیک جنگ شوند.
سردار کشکولی ایستادگی شهید صیاد شیرازی در جنگ تحمیلی را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: در شرایط حساس کنونی امروز نیز نیازمند همان مدل از رشادت ها و مقاومت ها هستیم و این تنها راه غلبه بر استکبار است.
وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی چندین بار در فهرست ترور دشمنان قسم خورده نظام قرار گرفت، افزود: یکبار در اوایل انقلاب در فهرست گروهک کومله و بار دیگر در سال 63 در فهرست صدام بود و پس از آن در فهرست منافقین قرار گرفت اما هرگز در آن زمان حساس موفق به ترور این شهید عزیز نشدند.
وی اظهار کرد: شهادت ایشان در سال 78 اتفاق افتاد که آن هم ناشی از بی تکلیفی، خلوص و ساده زیستی این شهید گرانقدر بود وگرنه کجا دیده ایم که یک سرلشکر بدون محافظ و راننده بر سر کار خود حاضر شود.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: فارغ از مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید به داشته های خود توجه بیشتری داشته باشیم چراکه رویش های ما در جامعه با تأسی از ایثار و شهادت است.
7264/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.