به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید موسی خادمی در جلسه بررسی اشتغال‌زایی در مناطق حاشیه نشین با تاکید بر شناخت و ضرورت توجه به شناسایی مشاغل نو، بومی و محلی اظهار داشت: در این راستا قرار شد با همکاری سپاه پاسداران و دستگاه‌های اجرایی جهت اشتغال‌آفرینی در حوزه مشاغل خرد و خانگی اقداماتی انجام شود.

وی در ادامه افزود: برخی از کارها شناخته شده و نیاز به ابتکار ندارد اما مشاغلی که نیازمند به خلاقیت است را حمایت می‌کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه از رشته‌ شغل‌هایی که می‌توان در صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد بسته‌بندی مناسب این محصولات است، تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌های دائمی برای فروش سوغات و صنایع دستی لرستان و ارائه زمین مناسب از طرف شهرداری‌ها در دستور کار است.

خادمی با اشاره به اینکه ارزان‌ترین رشته‌هایی که می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشند، بوم‌گردی است، بیان داشت: اجرای طرح بوم‌گردی در روستاها زمینه درآمدزایی بیشتر روستاییان را فراهم می‌کند، بنابراین از اعتبارات روستایی برای شناسایی مناطق مهم و اجرای بوم‌گردی می‌توان استفاده کرد.

وی بر تهیه طرح جامع گردشگری تاکید کرد و افزود: مناطق گردشگری و مهم استان با مدت زمان معین را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد.

استاندار لرستان وجود شهرداری برای مناطقی که دارای بافت تاریخی هستند را ضروری دانست.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 895117
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.