به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان، سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان گفت: سال 1395 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با عنوان لایحه آزادی اطلاعات توسط رییس دولت به مجلس تقدیم و با تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رییس جمهوری برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.
فرزاد یاراحمدی افزود: وزارت کشور در همین راستا نشستی با مدیران روابط عمومی تعدادی از استانداری ‌ها در سطح کشور و البته لرستان به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار و ابعاد مختلف اجرای بهتر این دستورالعمل بررسی شد.
سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان با بیان اینکه دانستن حق مردم است و تمامی مدیران باید در اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به صورت جدی اقدام کنند، افزود: بی شک این مهم گام موثر و مفیدی در راستای شفاف سازی فضای عمومی و پاسخگویی دولتمردان در هر سطحی برابر مردم و مطالبات به حق آنان است.
وی با بیان اینکه استانداری ملزم به پاسخگویی به درخواست هایی است که فاقد اطلاعات شخصی و طبقه بندی شده باشند، گفت: هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد مگر اینکه قانون منع کرده باشد؛ همچنین استفاده از اطلاعات عمومی یا انتشار آنها تابع قوانین و مقررات عمومی خواهد بود.
یاراحمدی با بیان اینکه بنای مدیریت استان بر عملی شدن حقوق شهروندی است، افزود: امیدواریم با برنامه ‌ریزی و توجیه تمامی مدیران استان و با کمک خداوند متعال بتوانیم نتایج مطلوبی از این رهگذر به دست آوریم تا بخش کوچکی از مطالبات بحق مردم را محقق سازیم.
وی گفت: بزودی مدیران و دستگاه های اجرایی استان لرستان عضو این سامانه خواهند شد و از طریق همین سامانه با هماهنگی استانداری ملزم به پاسخگویی به در خواست های عموم مردم و سئوالات و ابهامات آنان خواهند شد.
وی تصریح کرد: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس اینترنتی Http://foia.iran.gov.ir در دسترس عموم شهروندان است و می توان با ثبت نام در این سامانه درخواست خود را درج کنند.
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی سید موسی خادمی استاندار لرستان را به عنوان رییس اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در این استان منصوب کرد.
استاندار لرستان نیز در همین راستا طی حکمی فرزاد یاراحمدی سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین ‌الملل استانداری را در بهمن ماه سال گذشته به عنوان مدیر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استانداری منصوب کرد.
قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب سال 88 مجلس شورای اسلامی، سامانه‌ ای برای اجرای این قانون در جلسه مورخ 17 تیر 96 با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شد تا همه قوا، سازمان‌ها و وزارتخانه ‌ها با عضویت در این سامانه پاسخگوی سؤالات مردمی باشند.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.