به گزارش خبرنگار ایرنا سردار علی مویدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند بسیج همگانی است ، اظهار کرد: آنچه در کلام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شنیدیم، نشان دهنده یک وحدت نظر در جهت ارتقای سطح اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال و در یک کلام مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
وی با تاکید بر اینکه روز گذشته رهبر معظم انقلاب در سخنان خود از جمله الزامات اقتصاد قابل قبول را مبارزه جدی با قاچاق دانستند و ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز در سال جاری حول محور فرمایشات رهبری و رئیس جمهوری تلاش می کند، افزود: در سال جاری با انسجام بخشی بین دستگا ها و ایجاد وحدت فرماندهی در ستاد مبارزه با قاچاق امیدواریم بتوانیم گام های جدیدی را در این ارتباط برداریم.
سردار مویدی اظهار کرد: باید به کانون های اصلی که تفکر قاچاق کالا را تولید می کنند ضربه وارد کنیم و ورود به این ماموریت هم یک پتانسیل و انرژی مضاعفی می خواهد که صرفا نیروی انتظامی نمی تواند بلکه همه باید با یک بسیج همگانی ضربات را به کانون های اصلی قاچاق وارد کنیم.
وی افزود: آنچه که رئیس جمهور از ستاد مبارزه با قاچاق کالا خواسته اند، بحث استفاده بهینه از پتانسیل ها و قابلیت های نظام و تمرکز بر استفاده بهینه از ظرفیت ها است.
وی با اشاره به اینکه معتقدیم قاچاق به صورت سازمان یافته اتفاق می افتد، گفت: هر زمان اسم از قاچاق می آید اذهان به سمت مرزنشینان انتقال می یابد، اما تجربه ثابت کرده است که قاچاق صرفا در مرز نیست، باید با تمرکز بر ضربه زدن به افکاری که قاچاق را رونق می دهند با آن ها برخورد کنیم.
رئیس ستاد مبارزه با قاجاق کالا و ارز با بیان اینکه فرهنگ غلطی است که محصولات داخلی ما را ناچیز می دانند و اجناس بی کیفیت تلقی می کنند و ذهن و فکر ما را به سمت استفاده از کالاهای بیگانه هدایت می کنند، اظهار کرد: تا نگاه، فکر و فرهنگ ما به سمت استفاده مطلوب از کالاهای داخلی نباشد همچنان قاچاق به عنوان یک تهدید قلمداد می شود.
سردار مویدی با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی کشور، تعصبی است که باید نسبت به کالای ایرانی نشان دهیم، افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا تلاش می کند محصولات با کیفیتی که شاهد تولید آن هستیم را به جامعه و شهروندان معرفی کند تا مردم با افتخار به آن فروشگاه و مراکز مراجعه کنند و کالای ایرانی را خریداری کنند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.