بهرام براری در این خصوص در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:در ایام تعطیلات نوروز بصورت ویژه ، نظارت بر کالاهای اساسی که بیشترین حجم تقاضا از بازار را به خودشان اختصاص می‌دهند، افزایش پیدا می کنند که برای جلوگیری از افزایش قیمت ها ، ناظران به‌صورت میدانی با اولویت کالاهای اساسی و سایر مایحتاج موردنیاز مردم و مصرف‌کنندگان که متناسب باحال و هوای ایام نوروز است فعالیت‌های بازار را مورد رصد قرار می‌دهند.
وی افزود: نظارت این گشت‌ها بر واحدهای صنفی، مراکز تهیه و توزیع کالا و خدمات است و چنانچه تخلفی مشاهده شود، در محل وقوع تخلف و حین کشف برابر قانون با متخلف برخورد قانونی می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان افزود: در اجرای این طرح دستگاه های نظارتی و اجرایی استان لرستان از قبیل سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل دامپزشکی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر دستگاه های نظارتی که وظیفه توزیع و نظارت بر عرضه کالا و خدمات را بر عهده دارند، مشارکت دارند.
وی گفت: اجرای این طرح نافی وظایف دستگاه های نظارتی که وظیفه سازمانی مطابق با دستگاه متبوع خود مبنی بر نظارت روزانه را دارند، نیست بلکه این طرح برای ایام نوروز تدوین، طراحی و اعمال شده است.
براری اظهار کرد: از جامعه صنفی انتظار می رود در ایام نوروز بیشترین توجه در رعایت حقوق مصرف کننده و خریداران را داشته باشند و مصرف کنندگان و خریداران نیز درخصوص فرهنگ خویش نظارتی و اجرای این طرح همکاری کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با تاکید بر قابل رویت بودن قیمت کالاها و نصب نرخ نامه برای خدمات گفت: رعایت درصد سود مجاز قانونی که از ناحیه اتحادیه یا صنف مربوطه ابلاغ شده، رعایت کمیت و کیفیت کالا و همچنین ارائه صورتحساب به مشتریان از جمله مواردی هستند که در اجرای طرح نوروزی تعزیرات حکومتی به طور خاص مورد توجه قرار دارند.
وی یادآور شد: مردم می توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع دهند و یا از طریق سامانه پیامکی و اطلاع رسانی 135 اداره کل تعزیرات حکومتی و سامانه 124 ستاد خبری سازمان، صنعت، معدن و تجارت شکایات و انتقادات خود را انتقال دهند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.