به گزارش ایرنا، تالاب ازگن در 25 کیلومتری جنوب شهرستان دورود و در پای کوه ازگن قارون قرار گرفته است.
مسیر دسترسی تالاب ازگن از شهر دورود به سمت جاده پیرعبدالله است که با رسیدن به پل خط آهن چم چید و روستای گورکش مسیر سمت راست به تالاب زیبای ازگن،روستای گورکش و غار و سراب منو ختم می شود.
مسیر دیگر دسترسی به تالاب از طریق راه آهن دورود به سمت جنوب است که با پیاده شدن در ایستگاه چم چید و سوار شدن در خودرو و طی کردن مسافتی به طول چهار کیلومتر با 20 دقیقه پیاده روی به تالاب می رسید.
در مسیر رسیدن به این تالاب پریز کوه صلابتش را به رخ گردشگران می کشد و هر گردشگری مسخ زیبایی و مخمل سبز کوه های بکر و دست نخورده دورود پایتخت طبیعت ایران می شود.
در این مسیر دره ها و آبشارها دل هر دوست دار طبیعتی را با خود می برد.
در حال و هوای طبیعت بکر مسیر غرق شده ای که ناگهان تصویر روبرو شما را میخکوب خواهد کرد.
تالابی که آسمان و کوه ها را به آغوش می کشد و درخت ها خیال انگیر و زمین دریچه ای سبز رو به یک طراوت ابدی باز کرده است.
آب تالاب ازگن شیرین و به صورت فصلی می باشد که از ذوب شدن آب باران و یا ذوب شدن برف ها در دامنه کوه ازگن شکل گرفته که چشم انداز زیبایی را بوجود آورده است که هر دوستدار طبیعتی را شیفته خود می کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دورود به خبرنگار ایرنا گفت:گونه های گیاهی این منطقه شامل نرگس، زنبق، میخک وحشی، نعناع، پونه که به صورت خود رو هستند و همچنین گیاهان گندمین گه بلندای آنها به 50 سانتیمترمی رسد.
محمدباقر فهیم نیا با بیان اینکه پرندگان حیوانات وحشی و اهلی در منطقه دیده می شود افزود: از گونه های جانوری در منطقه می توان به خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، گراز، اسب های وحشی و بز کوهی اشاره کرد.
وی اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته تور رایگان طبیعت گردی شهرستان دورود با هدف آشنایی مسافرین نوروزی با طبیعت بکر و زیبای شهرستان برگزار شد که در این تور روزانه یک مسیر گردشگری به مسافران معرفی می شد.
فهیم نیا افزود:یکی از مسیرها که سال قبل به مسافرین معرفی شد تالاب ازگن بود که باعث شناخت منطقه شد به طوری که تا اواسط خرداد میزبان گردشگران و طبیعت دوستان بود.
وی با اشاره اینکه در ایام تعطیلات نوروز پارسال سه هزار نفر از این منطقه دیدن کردند افزود:در نزدیکی این تالاب جاذبه گردشگری دیگری به نام غار و سراب منو قرار دارد که گردشگران می توانند از این جاذبه ها هم دیدن کنند.
وی تصریح کرد:در صورت تخصیص اعتبار از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان می توان زیرساخت های لازم گردشگری از جمله سرویس بهداشتی،سکو،آلاچیق و تابلوهای راهنمای مسیر را در منطقه ایجاد نمود.
معاون فرماندار دورود نیز در گفت و گو با ایرنا گفت:شهرستان دورود به لحاظ داشتن جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان همه ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران و طبیعت دوستان از سراسر کشور و خارج از کشور است
یعقوب بختیاری دریاچه گهر ، دره نیگاه، چشمه و آبشار وقت ساعت، پریزکوه، آبشار ازنادر، بیشه تی، تنگه عزیزآباد، قله قارون، آبشار و بیشه آبگرم و دشت لاله های واژگون رزستان را از جاذبه های طبیعی دورود برشمرد و بیان کرد:تالاب ازگن نیز همه ساله میزبان هزاران نفر از گردشگران از سراسر کشور است.
وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته تعداد 299 هزار نفر از جاذبه های طبیعی،تاریخی،فرهنگی و دست ساز دورود بازدید کردند اظهار کرد:امسال نیز شهرستان دورود با برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان آماده میزبانی از مسافرین نوروزی می باشد.
7268/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.