به گزارش خبرنگار ایرنا جعفر بدری شامگاه شنبه در نشست ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی استان لرستان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم آباد افزود: شنیدن صدای واحدهای اقتصادی مشکل دار و رفع مشکلات آنها باید در اولویت باشد.
با تاکید بر لزوم شفاف بودن مقررات مالیاتی و گمرکی گفت: گاهی اوقات اقدامات موقتی برای رفع مشکلات صورت می گیرد حال آنکه باید این مقررات به صورت همیشگی شفاف باشند تا تولیدکننده تکلیف خود را بداند.
وی با بیان اینکه همه واحدهای تولیدی از حمایت قضایی در استان لرستان بهره مند هستند، اظهار کرد: این قضیه درخصوص واحدهایی که مایل به بهبود شرایط بحرانی خود نیستند کمی متفاوت است.
رئیس کل دادگستری لرستان افزود: تکلیف این واحدها هرچه زودتر باید مشخص شود چراکه کارگران در این مشکلات هیچ گناهی ندارند و پرداخت مطالبات آنها باید در اولویت قرار گیرد.

** پرداخت نشدن مطالبات تامین اجتماعی این سازمان را با مشکل مواجه کرده است
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان نیز در این نشست نسبت به قانون مشاغل سخت و زیان آور انتقاد کرد و گفت: این قانون موجب شده تا نیروی کار در اوج جوانی بازنشسته شود.
شهناز حمزه لویی پرداخت نشدن مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط واحدهای بزرگ صنعتی را بزرگترین چالش این سازمان دانست و گفت: این مسئله ما را در ارائه خدمات دچار مشکلات جدی کرده اما موجب ایجاد خلل در پرداخت مطالبات کارگران نخواهد شد.
وی افزود: هدف ما حمایت از کارگر و فراهم کردن آرامش در محیط کسب و کار است لذا از اختیارات قانونی خود نیز پا را فراتر گذاشته ایم تا آنجا که در برخی موارد به جای کارگر اقدام به تهیه سفته کرده ایم.
7264/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.