به گزارش ایرنا، موسی خادمی روز شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان لرستان در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: حرکت بر مبنای برنامه ریزی در تمام حوزه ها اثربخشی کار را بیشتر می کند.
وی گفت: اینکه بعد از یک سال همچنان سند جامع سلامت اجرا نشده و در دست اقدام است ضروت تلاش بیشتر در این زمینه را نشان می دهد تا بتوان تا اردیبهشت سال 97 آن را به اجرا گذاشت.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه امنیت غذایی در برگیرنده قدرت تامین غذا و سلامت غذا است، افزود: در حوزه تولید و کشاورزی و استفاده از سموم باید توجه بیشتری صورت گیرد.
وی با انتقاد از استفاده زیاد از سموم کشاورزی اظهار کرد: امنیت غذایی علاوه بر اینکه در حوزه تولید باید مورد توجه باشد در حوزه نگهداری و عرضه هم باید حفظ شود و کارگروه های مرتبط باید در شورای برنامه ریزی نتایج کار خود را اعلام کنند.
خادمی افزود: عرضه محصولاتی با کد های مخصوص 16 رقمی که هم اکنون در یک جایگاه در مرکز استان انجام شده یک نمونه کار خوبی است که در واقع مقدمه ای برای ورود محصولات با کد خاص خود در بازار است.
وی درخصوص تسهیلات حوزه اشتغال فراگیر گفت: با توجه به اینکه تسهیلاتی در حوزه اشتغال فراگیر اعم از اشتغال روستایی و عشایری مطرح است می توان بخش گردشگری و بوم گردی روستایی را هم لحاظ کرد و فقط به بخش کشاورزی اکتفا نشود.
وی در خصوص طرح کارورزی اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که این طرح می تواند در زمینه ایجاد اشتغال جوانان ایجاد کند باید اطلاع رسانی خوبی در این خصوص صورت گیرد تا این طرح به درستی معرفی شود.
استاندار لرستان یادآور شد: تمام دستگاه های اجرایی در مقابل موضوع اشتغال در استان وظیفه و مسئولیت دارند بنابراین در راستای تعهد به همین وظیفه باید در خصوص طرح کاروزی و معرفی بیشتر آن توجه داشته باشند.
1920/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.