امیرمحمد نظرپوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به کمبود امکانات و نیرو در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلسله، اظهار کرد: در حال حاضر تنها 6 دیده بان در سطح عرصه های ملی حساس شهرستان به فعالیت مشغول هستند در حالی که براساس استاندارد جهانی به ازای هر پنج هزار هکتار جنگل یک محافظ و به ازای هر 10 هزار هکتار مرتع یک محافظ نیاز است.
وی با اشاره به کاهش 90 درصدی آتش سوزی در عرصه های ملی شهرستان سلسله در سال جاری، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود60 هکتار از اراضی ملی که به صورت یکپارچه و به دست افراد بومی محلی تصرف شده بودند، آزادسازی شد.
رئیس منابع طبیعی سلسله با اشاره به کشف یکهزار و 600 کیلوگرم زغال بلوط در سال 96، خاطرنشان کرد: همچنین950 هکتار از مراتع شهرستان نیز در پنج منطقه حساس به منظور احیای مراتع و حفظ گونه های ارزشمند مرتعی قرق شدند.
نظرپوری با اشاره به نصب 30 آبشخور در عرصه های ملی شهرستان، تصریح کرد: طی سال 96 در حوزه آبخیزداری، 850 متر مکعب عملیات گابیونی در منطقه سیف آباد هنام انجام گرفت.
وی با اشاره احداث هشت کیلومتر کانال حفاظتی در اراضی ملی شهرستان، عنوان کرد: طی سال 96، سند یکهزار و 818 متر مربع از اراضی ملی شهرستان اخذ شد.
شهرستان سلسله دارای 112 هزار هکتار عرصه های ملی است که 58 هزار هکتار از این اراضی، مرتعی و 54 هزار هکتار نیز جنگلی است.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
/6060/7265
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.