به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این نشست مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد: برنامه اعتکاف در سال جدید مصادف شده با روزهای ۱۱ ، ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه که با توجه به تقارن با ایام تعطیلی رسمی مجال بسیار خوبی برای برپایی هر چه باشکوه تر این مراسم ربانی خواهد بود.

 حجت الاسلام مهدوی اذعان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در کل کشور حدود دو هزار نفر نیروی انسانی دارد که با توجه به مسوولیت های کلان و خطیر این میزان نیرو کفایت نمی کند ولیکن با وجود این باز هم سازمان تبلیغات از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و در همه عرصه های مذهبی حضور و نظارت لازم را دارد.

وی در باب عملکرد سازمان تبلیغات استان تشریح کرد: مسوولیتهای کلانی بر عهده ماست و هر ساله در مراسمات مذهبی رمضان و اربعین پنج هزار مبلغ به استان اعزام می شود که مسوولیت اسکان و پذیرایی این روحانیون در ایام رمضان و محرم، نظارت بر کانون مداحان در شهرستانها و استان و نیز کانونهای فرهنگی و تبلیغی که مجمع دارند، بر عهده ماست. در بحثهای قرآنی مهمترین مرکز دارالقرآن سازمان تبلیغات است که بحمدالله در استان برقرار است. امروز ما اتحادیه قرآن و بیش از صد موسسه و خانه قرآن روستایی و شهرستانی داریم و کاملا اطلاع و نظارت داریم که هر خانه ای در چه مکانی چه برنامه ای دارد.

حجت الاسلام مهدوی در پاسخ به سوال خبرنگاران که چرا درب مساجد فقط تا حدود نیم ساعت پس از نماز  جماعت باز است و همواره به روی مسافرین باز نیست، گفت: بحث مسجد به مدیرکل مساجد مربوط است و ما نیز با این مهم که درب مساجد به روی مسافران باز باشد،مشکلی نداریم اما در حوزه مساجد مشکلات مادی به چشم می خورد چون کمک مردمی قابل توجهی نداریم و همواره امام جماعت و خادم حمایت نمی شوند.

مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی کشور نیز در پاسخ به سوالات خبرنگاران استان در خصوص تامین غذاهای نیروهای اعتکاف بیان داشت: در بحث اربعین خود مردم هزینه می کند لذا برکت هم از جانب هزینه مردم است نه دولت و اگر از بودجه وقف موجود باشد ما نیازمند یک ریال از اعتبارات دولتی نیستیم.

مقدم با اشاره به اینکه افراط گرایی مذهبی در اهل شیعه و سنی ناپسند است، گفت: در خصوص حضور تشکلهای مذهبی در فضای مجازی کارهایی انجام شده اما جهت نظارت اساسی شورای عالی مجازی باید پاسخگو باشد و در خصوص باز بودن همیشگی درب مساجد نیز مدیرکل مساجد باید بررسی کند.

وی در پایان خطاب به اصحاب رسانه بر فرهنگ سازی در احیای روضه های خانگی تاکید کرد و گفت: همین مجالس و روضه های خانگی تا حد زیادی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کارساز خواهد بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 883586
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.