به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور، روز سه شنبه در جلسه شورای سلامت که در محل استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: در نتیجه همکاری و خدمات و اقدامات انجام شده و مشارکت خوب مردم طی سال های اخیر خرم آباد بعنوان یکی از شهرهای برتر گردشگری معرفی شده است.
وی با تاکید بر اهمیت سلامت گردشگران و مردم در تعطیلات نوروز گفت: همه دستگاه های متولی خدمات سفر و در راس آنها میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، هلال احمر ، منابع طبیعی ، آموزش و پرورش و سایر دستگاه های مرتبط ، سلامت را بعنوان اولویت اول مسافران در نظر بگیرند.
خجسته پور با اشاره به اینکه 350 بازرس و ناظر از سوی دانشگاه علوم پزشکی در ایام تعطیلات بر اماکن عرضه مواد غذایی نظارت دارند افزود: در طول تعطیلات نوروز باید امینت و آرامش و سلامت مردم مورد توجه قرار گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص رعایت نکردن اصول مرتبط با سلامت مردم چه در رستوران های بین راهی و شهری باید بطور قاطع با آن برخورد صورت گیرد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در خصوص شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز ضمن تشکر از عملکرد اداره کل دامپزشکی در خصوص ورود به موقع و معدوم سازی پرندگان مهاجر مبتلا گفت: طی هفته گذشته اقدامات قرنطینه بخوبی در محدوده دریاچه کیو خرم آباد انجام شد و این کار طی هفته جاری نیز انجام خواهد شد تا بتوانیم از ظرفیت این دریاچه در ایام نوروز استفاده کنیم.
خجسته پور با اشاره به ضرورت ایجاد حساسیت در بین مردم اظهار کرد: باید حساسیت مردم در مورد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بالا برد زیرا هنوز بسیاری از مردم از توصیه های بهداشتی و چگونگی نحوه پخت و نگهداری گوشت مرغ ندارند که باید آموزش داده شود.
وی در خصوص راه اندازی داروخانه هلال احمر در لرستان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون بیشتر استان ها از داروخانه هلال احمر برخوردار هستند بر راه اندازی داروخانه هلال احمر در لرستان تاکید کرد و گفت: نباید در این مسیر بهانه تراشی کرد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.