به گزرش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور روز شنبه در دیدار با طلاب خواهر استان لرستان در حوزه علمیه معصومیه خرم آباد بیان کرد:حوزه علمیه باید انقلابی و با افتخار پشت سر مقام معظم رهبری باشد.
وی افزود:حوزه های علمیه باید رهنمودها و مسیر ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری را طی کند و حوزه علمیه به هیچ وجه نباید به باشگاه سیاسی جریانی خاص تبدیل شود.
حجت الاسلام بهجت پورتاکید کرد: با باشگاه سیاسی شدن حوزه برخورد می شود حتی برای گروه هایی که دوستشان داریم.
به گفته وی برای حوزه علمیه وهن است که در این مسائل تغذیه شود باید به قدری قوی شود که خط امام راحل و رهبری را به خوبی ترسیم کند.
وی با بیان اینکه با پذیرفتن چهره دین و حوزه علمیه کوتاهی در این مسئولیت تبعات سنگینی دارد و کار حوزه علمیه امری بزرگ و غیر قابل مقایسه است، افزود: بانوان نقش بسیار حساسی در ساخت تمدن یک کشور دارند و اگر بانوان مسیر را هوشمندانه و هوشیارانه پیدا کنند فرزندان آن مرز بوم توانا، شجاع، رشید و قدرتمند برای توسعه منطقه خود خواهند بود.
به گفته وی به میزانی که سطح سواد اجتماعی، عمومی و علمی زنان بالا رود پیشرفت در همان ابعاد رخ خواهد داد.
حجت الاسلام بهجت پورگفت: یکی از شاخص های رشد توجه به شناخت و میزان کیفیت رشد در زنان یک جامعه است.
وی افزود: رشد معنوی مردان یک جامعه برای انجام رسالت های دینی و بندگی در دامن مادران کسب می شودو حوزات علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح کلان برای پیشرفت همه جانبه زنان تلاش کرده است.
مدیر مرکزحوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه بخشی زیادی از دانشجویان کشور از بین خانم ها شاغل به تحصیل و پژوهش هستند،اظهار کرد: رشد معنادار و سرمایه گذاری بدون هدر رفت در حوزه های علمیه خواهران به دلیل نقش بانوان در رشد معنویت کشور است و بانوان باید نیمه خفته اما بسیار موثر کشور را بیدارتر از این کنند.
به گزارش ایرنا مدیر مرکز حوزه های علمیه خواهران کشور روز شنبه به منظور سرکشی به حوزه های علمیه به استان لرستان سفر کرده است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.