به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های این هفته نمازجمعه بروجرد اظهار کرد: خانواده در نظام اسلامی از ارزش و اعتبار والایی برخوردار بوده و قداست خاصی برای آن قائل است.
وی افزود: دشمن به دنبال ترویج فرهنگ ابتذال غرب درجامعه ایرانی هستند و زنان و دختران جامعه را به بی بند باری و بی حجابی تشویق می کنند.
خطیب نمازجمعه بروجرد با اشاره به اینکه مقوله حجاب در جامعه یک مسئله شخصی نیست، بیان کرد: حکومت و دولت اسلامی باید از حریم عمومی جامعه حفاظت و حراست کند ولی تا کنون در این زمینه ضعیف عمل شده که باید به صورت جدی و جهادی اقدام شود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی تمام و بی نظیر برای زنان، دختران و مادران جهان است.
وی ادامه داد: زنان در جوامع غربی هویت خود را از دست داده به عنوان یک ابزار به دست تاجران و قدرت های بزرگ قرار گرفته اند.
امام جمعه بروجرد گفت: در جوامع غربی از زن به عنوان یک کالا و ابزاری برای تبلیغات استفاده می شود ولی در انقلاب اسلامی ایران زن به اصالت خود پی برده و با کرامت انسایی والا دراجتماع حضور فعال دارد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه در جوامع غربی کانون خانواده به شدت متزلزل است، افزود: مادر در فرهنگ ناب اسلامی سنبل ایثار، فداکاری و گذشت است که خود را وقف همسر و فرزندان می کند.
وی بیان کرد: مادر در رستگاری فرزندان در جامعه نقش بسزایی دارد و فرزندان صالح و پاک از دامان مادران فداکار و مومنه پرورش می یابند که مادران شهدا نمونه بارز آن هستند.
خطیب نماز جمعه بروجرد اظهار کرد: یکی از عوامل موثر طلاق در جامعه امروز ترویج بی بند و باری در بین برخی از خانواده ها است که در نهایت باعث فروپاشی این بنیاد می شود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی تاکید کرد: ورود زنان به ورزشگاه ها قداست و کرامت زنان را زیر سوال می برد و دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود مبنی بر خدشه دار کردن اصالت خانواده نزدیک می کند.
وی ادامه داد: شهدا برملت ایران حق حیات ابدی دارند و هر روز را باید به نام یک شهید نامگذاری کرد زیرا ایران اسلامی به برکت خون شهدا امروز از امنیت خاصی برخوردار است.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: برای قدردانی از شهدا باید با تجلیل عملی از آنها و ادامه راه آنها اقدام کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به تشکیل بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) در 22 اسفند 58 گفت: بنیاد شهید با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و زنده نگه داشتن یاد، نام و حفظ آثار شهدا و خدمت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و پراکندن عطر شهادت درجامعه تشکیل شد.
7190 /7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.