به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در جلسه انجمن های فرهنگی هنری استان با بیان اینکه رابطه همکاری دولت و مسئولین با انجمن‌ها و گروه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باعث ایجاد رضایتمندی است، اظهار داشت: حمایت و همکاری ما با آنها و دیگر گروه‌های مختلف جامعه صرفا در پول خلاصه نمی‌شود، بنابراین نباید با دیدگاه حمایت ریالی همکاری کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خروجی نهایی نظام‌های سیاسی و دولت‌ها ایجاد رضایت در مردم است، افزود: در نظریه‌های سیاسی رضایت در جامعه با یک بازخورد، حمایت ایجاد می‌کند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه روش‌های ایجاد رضایت در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگ و هنر و اعتقادات و باورهای مردم متفاوت است، بیان داشت: انجمن‌ها و گروه‌های مختلفی که در سیستم دولتی حضور ندارند اما بدلیل اینکه در ساختار جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند نتیجه فعالیت آنان همان ایجاد رضایت در میان مردم است، بنابراین با همکاری یکدیگر می‌شود اقداماتی در همین راستا انجام داد.

وی ادامه داد: باید انتظارات متقابل باشد و از جنس همکاری، نه از جنسی که یک طرف ناظر و طرف دیگر فقط کار کند. جلسات ما باید از جنس همکاری دو طرفه باشد.

دکتر خادمی با تاکید بر اینکه امکانات کشوری مانند آموزش و پرورش و یا دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات و دیگر ارگان‌ها باید در اختیار هنرمندان باشند، تصریح کرد: باید با توجه به محدودیت‌های موجود از همین امکانات استفاده و بیشتر کار کرد، البته ما در حد توان و امکان حمایت مالی خواهیم داشت ولی نباید این یک اصل باشد و بدون خلاقیت و ابتکار صرفا با پول کار را پیش ببریم.

وی به ایجاد یک رابطه همکاری دقیق‌‌تر و نزدیک‌تر و حس مسئولیت مشترکی که بتوان کار خوبی انجام داد، تاکید کرد و گفت: رسالت مشترک ما این است که بتوانیم در جامعه ایجاد نشاط، حفظ سنت‌ها و آیین‌ها، ارتقای فرهنگ و بهبود باورهاست بنابراین باید دید که چطور می‌توان در کنار یکدیگر این کارها را انجام دهیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید به دنبال ایده‌هایی باشیم که بدون پول دولت و بانک‌ها بتوان فعالیت کرد، گفت: هنر و باورهای دینی و قرآنی در فضای فارغ از اقتصاد و پول رشد می‌کند همچنان که یک شاعر و یا مجتهد با جدایی از مادیات پرورش یافته است.

مقام ارشد استان با اشاره به اینکه لرستان به معنی اعم دارای استعدادهای زیادی در زمینه فرهنگ و هنر است، خاطر نشان کرد: اگر انجمن‌های هنری مصمم باشند با یکدیگر در حوزه موسیقی، آیین‌ها، عشایر و صنایع دستی و تاریخی می‌شود کارهایی انجام داد و آن را به اقتصاد و رفاه مردم وصل کرد، از لحاظ باورهای دینی نیز لرستان استانی تماما شیعه است بنابراین در حوزه‌های دینی و قرآنی نیز می‌شود اقداماتی انجام داد.

دکتر خادمی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال آینده چهلمین سال انقلاب اسلامی است، جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهور اشاره کردند که سال 97 را می‌خواهیم سال نشاط و شادی اعلام کنیم بنابراین باید دید که چه کاری می‌شود انجام داد که باعث ایجاد نشاط در جامعه شود.

وی با بیان اینکه بدون برنامه ریزی، تلاش، ابتکار و خلاقیت نمی‌شود حرکتی کرد، اظهار داشت: تعریف کار و برنامه‌ریزی دارای موارد و شاخص‌های متفاوتی بوده که یک مورد آن هم بحث مالی است اما همه آن کار نیست.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه هر حوزه هنری بطور جداگانه باید برنامه‌ریزی خاص خود را داشته باشد، بیان داشت: در لرستان به دلیل ریشه فرهنگی و تاریخی و هویت خود، هنر و فرهنگ از حوزه‌های مهم آن است مثلا عزاداری در لرستان سبک و روش خاص خود را دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 879442
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.