رضا عسکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها بعد از پیگیری های لازم به دستور دادستان پلدختر و با همکاری نیروهای شبکه بهداشت و درمان پلمپ شدند.
وی اظهار کرد: این مرغ فروشی ها در سراب جهانگیر، جاده گلزار شهدا و روبروی تنگ علی پلدختر اقدام به عرضه و فروش مرغ به صورت زنده و غیربهداشتی می کردند.
رئیس شبکه دامپزشکی پلدختر افزود: با توجه به احتمال انتقال ویروس آنفلوانزا به انسان مردم از خرید هرگونه مرغ و تخم مرغ از دوره گردها و مراکز غیرمجاز خوداری کنند.
وی از مردم خواست مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را از مرغ های کشتار روز و تخم مرغ هایی که دارای کد بهداشتی محل تولید، تاریخ تولید و تاریخ انقضا هستند، تهیه کنند.
عسکری با اشاره به خطرات ناشی از عرضه مرغ زنده که مهمترین آنها خطر انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است، گفت: شهروندان از خرید مرغ زنده خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکلات بهداشتی و تلفات غیرعادی در طیور بلافاصله موارد را با شماره تماس 06632222230 اطلاع دهند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.