شیرزاد نجفی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا به خرید 70 دستگاه آبگرمکن خورشیدی و واگذاری به شکل رایگان به روستاییان در مناطق جنگلی در تمامی شهرستان ها اشاره کرد وگفت: خرید این آبگرمکن ها از محل اعتبارات استانی صورت گرفته است و تلاش می شود که 200 دستگاه دیگر خریداری تا از قطع درخت، حریق و تولید هیزم جلوگیری شود..
به گفته وی لرستان با وسعت حدود 2 میلیون 832 هزار هکتار، تقریبا 1.7 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده و از این میزان اداره کل منابع طبیعی، جنگل ها و آبخیزداری لرستان متولی حفاظت، اصلاح، احیا و توسعه 2 میلیون و 102 هزار هکتار بر عهده جنگلداری بوده که در واقع معادل 77 درصد از مساحت استان لرستان در مالکیت منابع طبیعی است.
نجفی با اشاره به اینکه درلرستان یک میلیون و 218 هزار هکتار جنگل وجود دارد که معادل 43 درصد از وسعت مساحت استان را شامل می شود، تصریح کرد: جنگل های استان لرستان 7.3 درصد از مساحت استان را شامل شده و سطح مراتع استان لرستان با 885 هزار هکتارمعادل 34 درصد است که در مجموع 77 درصد از مساحت لرستان جزء اراضی ملی می باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه گفت: در مجموع طی سال جاری 28 پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در استان ایجاد شده است.
درلرستان یک میلیون و 218 هزار هکتار جنگل وجود دارد که معادل 43 درصد از وسعت مساحت استان است
9872/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.