به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در جمع اعضای شوراهای شهر استان با اشاره به اینکه مشکل ما در کشور همین است که عمدتا مشکلات را می‌دانیم و خوب هم آن ها را توضیح می‌دهیم، اما خیلی از آن‌ها به خودمان بر می‌گردد، خودمان هم می‌دانیم عامل مشکلات چه چیزی است اما برای حل آن‌ها عمل نمی‌کنیم، اظهار داشت: فکر می‌کنم حل این مسئله یک فرمول دارد، اینگونه بحث کردن چیزی را حل نمی‌کند، اگر هر کسی در آن جایی که هست بگوید کاری به دیگران ندارم و کار خودم را درست انجام می‌دهم خیلی از مشکلات حل می‌شود.

وی یادآور شد: در اینکه مشکلات زیاد است شکی نیست، اما ما باید برای حل این مسائل کار خودمان را درست انجام دهیم و تنها به طرح مسائل نپردازیم.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات فرهنگی و بخشی از آنها زیرساختی است و در کل کشور با آن ها مواجه هستیم، افزود: ما نمی توانیم در مقابل مشکلات دست روی دست بگذاریم.

خادمی خاطرنشان کرد: نهاد شورا یا زود متولد شد یا بد متولد شد؛ هنوز هم به آنچه که ما می خواهیم نرسیده است، شاید یکی از دلایل این مسائل آن است که جامعه ما هنوز به آن بلوغ لازم نرسیده بود که بتواند چنین نهادی را خوب رشد و پرورش دهد، بنابراین شورای شهر تبدیل به شورای شهرداری شد و دعوای بین شورا و شهردار و... را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه با همه این مشکلاتی که هست اما معتقدم بخشی از آن‌ها قابل حل است، گفت: بخش آموزش را می توانیم کار کنیم، اعتبارات آموزشی و پژوهشی را برای شهرداران و اعضای شورا بگذاریم؛ دوره‌های آموزشی اثرگذار است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در بحث نظارت هم باید از همه ابزارهای نظارتی خود استفاده کنیم، از این ابزار برای کنترل شهرداران و شوراها باید استفاده کنیم، چون واقعا این نهادها وضعیت خوبی ندارند، تصریح کرد: لرستان در سطح کشور هم از استان هایی است که به لحاظ شهرداری‌ها دچار مشکل است.

خادمی با تاکید بر اینکه باید شهرداری و شوراها را کنترل کنیم، نیاز است که سازمان همیاری شهرداری‌ها نیرو بفرستد و بازرسی کند؛ همه مسائل را باید کنترل کرد، افزود: باید نظارت های خودمان را انجام دهیم تا نگذاریم بیش از این کار دچار مشکل شود؛ من از ابزارهایی که در اختیار دارم در این رابطه استفاده می‌کنم، تعارف و هیچ رابطه رفاقتی هم با کسی نداریم.

وی یادآور شد: هر چه ابزار در اختیار دارم برای نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها، شوراها و نیروهای خودم استفاده می‌کنم.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر بین ایجاد عمران و آبادنی و گرفتن عوارض تضادی پیش آمد اولویت با عمران و آبادنی است، اظهار داشت: شما می‌خواهید بیمارستانی در شهر ایجاد شود اما کارفرمای بیمارستان نمی‌تواند مطالبات شهرداری را بدهد، اینجا اولویت با این است که بیمارستان ساخته شود تا از هر دو طرف به مردم ظلم نشود.

خادمی با بیان اینکه امروز فضای مدیریت مسائل در استان غیرعادی است و مدیریت غیرعادی بخشی‌نگر نیست بلکه کلی‌نگر است، تصریح کرد: باید منافع شهر و مردم را در نظر بگیریم؛ اولویت این است که کار هیچ جا را تعطیل نکنید، اگر مدرسه ای ساخته شود به نفع شهر است، برای وصول طلب خود به کارفرما فشار بیاورید ولی کار را تعطیل نکنید.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری، عمران شهرها و آب اولویت‌های لرستان است، در اعتبارات سال آینده هم در این حوزه‌ها بیشتر کمک می کنیم، افزود: موافقم که جلسات با شوراها و شهرداری‌ها در طول سال ادامه یابد تا مسائل و مشکلات را مرور و برای حل آن‌ها اقدام کنیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 874913
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.