به گزارش خبرآنلاین لرستان، صبح امروز در حضور مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، توکلی مدیرکل دامپزشکی استان و فرشید خدامرادی معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد، عملیات گندزدایی و ضدعفونی دریاچه کیو انجام شد.

آنفولانزای پرندگان در لرستان

بر اساس این گزارش، شب گذشته و پس از تایید خبر ابتلای پرندگان رها شده در دریاچه کیو خرم آباد به ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان، بلافاصله موضوع در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، اداره کل دامپزشکی استان و شهرداری خرم آباد قرار گرفت که در نهایت به زنده‌گیری و معدوم‌سازی تمامی پرندگان دریاچه کیو منجر شد اما، یکی از نکات کلیدی و پیشگیرانه پس از امحای پرندگان، گندزدایی و ضدعفونی محوطه و سطح دریاچه کیو بود که صبح امروز با تلاش عوامل دامپزشکی، حفاظت محیط زیست و شهرداری خرم‌آباد، به صورت گسترده اجرایی شد.

اقدامات پیشگیرانه انجام شده اما مردم مراقب باشند

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص عدم ابتلای انسان به ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دریاچه کیو صورت گرفته اما، لازم است تا عموم مردم، نسبت به رعایت مسائل بهداشتی در محدوده دریاچه حداکثر دقت را به عمل آورند.

مهرداد فتحی بیرانوند، تاکید کرد: قرنطینه 21 روزه جهت دریاچه کیو در نظر گرفته شده، لذا درخواست ما از همشهریان گرامی این است تا مدت زمان تعیین شده، اصول بهداشت فردی و محیطی را رعایت کنند.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 873549
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.