به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن جلسات استانداری لرستان در خصوص تبصره هایی که شامل مجوز ها می شود اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید از طریق این مجوزها مشکلات را برطرف کنند از جمله در بحث بحث تهاتر، بدهی دولت به بخش خصوصی کار خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه تبصره ای به وجود آمده که بشود این مشکلات تهاتر شود و در این خصوص استان با حدود 610 میلیارد ریال دریافت از این محل در خصوص تهاتر عملکرد خوبی داشته است.
استاندار لرستان افزود: در جاهایی بخش خصوصی از دولت طلبکار است مانند پیمانکاران و در جاهایی دیگر دولت از بخش خصوصی طلبکار می باشد مانند در یافت مالیات که در این زمینه عملکرد خوب ارزیابی می شود.
وی معتقد است که با این روند بخشی از اعتبارات عمرانی استان ذخیره می‌شود و در بخشی دیگر به درآمد استان کمک خواهد شد.
استاندار لرستان ادامه داد: ٢هزارو ٥٠٠ میلیارد ریال از آنچه که دستگاه‌های ملی به استان تخصیص داده بودند توانسته‌ایم وارد استان کنیم و مدیران باید در جهت افزایش آن بیشتر تلاش کنند.
خادمی نحوه پیگیری مدیران برای جذب اعتبارات شناور در دستگاههای ملی را ضروری و مهم دانست و گفت: این مورد از چند ماه گذشته به دستگاه ها اعلام شده بود و مدیران تلاش کنند از محل ردیف‌های متفرقه که در اختیار وزارتخانه است سهمی را برای استان دریافت کنند.
وی افزود: این سهم باتوجه به سه درصد از جمعیت استان در کشور است که پنج درصد تعیین شده و باید در این زمینه تلاش کرد.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی برای اختصاص و تخصیص اعتبارات استانی باید تلاش کنند و باید دید اعتبارات جذب شده نتیجه فعالیت مدیران است.
محمدرضا ملکشاهی راد ادامه داد: میزان شاخص اعتبارات استانی به عقب ماندگی در لرستان مربوط می شود و باید تا آخر سال دستگاه ها به تعهدات خود عمل کرده چراکه بودجه به صورت سالانه جمع بندی می شود.
وی بیان کرد: در هرصورت تلاش مدیران در جذب اعتبارات قابل تقدیر است و برای اجرای فعالیت ها و تلاش برای تخصیص بیشتر تلاش کنند.
وی گفت: قطعا باید مسیر دستیابی به منابع مالی را بهتر پیدا کنیم و یا در توزیع شاخصی وجود نداشته است.
وی افزود: برای اعتبارات سال آینده از افراد باتجربه استفاده کرد و وظایف دستگاه ها مشخص شود و در خصوص اوراق باید مدیران جسارت داشته باشند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با اشاره به اینکه در ١١ ماهه نخست امسال تنها ١٦ دستگاه از ٤٤ دستگاه اجرای استان گزارش عملکرد را ارایه دادند افزود: ٢هزارو ٥٠٠ میلیارد ریال تخصیص به استان ابلاغ شده و از ٢٨٠هزار میلیارد ریال اعتبار متفرقه تنها پنج درصد از سهم مورد انتظار را گرفته این.
علی هادی چگنی ادامه داد: ٢هزارو ٦٨٠ میلیارد ریال تا هشت ماهه نخست امسال گزارش شده است که یکهزارو ٥٠٠ میلیارد ریال آن به استان تخصیص داده شده است.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبار باید عملکرد خود را اعلام کنند.
٣٢١٠/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.