به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ جمشید محبت خانی روز سه شنبه در همایش آموزشی و توجیهی محیط بانان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت محیط زیست ایران در شرایط مطلوبی نیست، بیان کرد: در برخی مناطق کشور به دلیل برخی موضوعات خاص و ارکان محیط زیست وارد حوزه امنیتی شده و درگیری های برادرانه، همسایگی و اقوام پیش آمده و وضعیت نگران کننده ای رقم خورده است.
وی با بیان اینکه حفاظت ازمحیط زیست نیازمند یک اقدام ملی است افزود: توجه به مسائل زیست محیطی وظیفه همگان است و باید از ایجاد بحران در زمینه عناصر زیست محیطی به صورت جدی جلوگیری کرد.
به گفته وی در حال حاضر در سطح کشور گفتمان خوبی جهت حراست از محیط زیست ایجاد شده و در بسیاری موارد خواستار کمک در جهت رفع مشکلات زیست محیطی هستند اما این هدف رهبردی را باید مسئولان مشخص کنند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه محیط بانان ویترین و بازوی توانمند این سازمان هستند ، ادامه داد: در این راستا باید به صورت کمی و کیفی محیط بانان کشور تقویت شوند.
وی با اشاره به اینکه شرایط موجودی و سازمانی محیط بانان باید برابر باشد، افزود: افزایش جمعیت و استخدام محیط بان در سطح کشور جهت کاهش سختی کار نیروهای کنونی در اولویت قرار دارد و به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته است.
محبت خانی بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی و احصا موارد مورد نیاز نیروهای محیط بانی تاکید کرد و گفت: این موارد پس از جمعبندی از استان ها در سازمان حفاظت محیط زیست مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی اضافه کرد:تامین تجهیزات نوین مورد نیازمحیط بانان در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا قراردادی نیز با وزارت دفاع منعقد شده است.
وی بابیان اینکه محیط بانان حافظان حیات وحش و محیط زیست هستند ، اظهار کرد: اگرچه سلاح در اختیار محیط بانان قرار دارد اما حریف آنان هموطن است که در این راستا باید آموزش استفاده از سلاح گرفته شود و به هیچ وجه سلاح آموزش دیده نشده نباید توسط محیط بان دریافت شود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست لرستان گفت:حفظ جان محیط بانان و انجام ماموریت موفقیت آمیز هدف اصلی است و آخرین راهکار در حراست از محیط زیست استفاده از سلاح می باشد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.