به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا عزیزی روز شنبه در همایش استانی دبیرخانه هوشمند در سالن علامه طباطبایی خرم آباد افزود: متوسط رشد اقتصادی سالانه برای کشور هشت درصد در نظر گرفته شده که سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در متغییرهای اقتصادی در زمینه بهره وری کل عوامل تولید 6.5 درصد، سرمایه گذاری 51.8 درصد، اشتغال 9.5 درصد و متوسط رشد سالیانه ارزش افزوده 19.4 درصد است.
وی سه ماده اصلی در برنامه ششم توسعه را فناوری اطلاعات، تعامل دولت با مردم و خدمات دولت به مردم خواند و گفت: 42 ماده دیگر برنامه ششم توسعه با خدمات الکترونیک دولت در ارتباط هستند و وظیفه و نقش هوشمندسازی دبیرخانه الکترونیک سازمان ها را پر رنگ تر می کنند.
رئیس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: بخشی از مشکلات سیستمی به آموزش های ارائه شده برای نحوه استفاده از دبیرخانه های هوشمند برمی گردد.
وی با بیان اینکه هرچه ارائه خدمات قوی تر باشد افراد بیشتر جذب می شوند، اظهار کرد: برخلاف تاکید دولت بر استفاده نکردن از نرم افزارها در مراحل اداری اما کارکنان ادارات همچنان از برخی نرم افزارها برای تبادل اطلاعات اداری استفاده می کنند.
عزیزی بستر مهیا شده قانونی برای انجام تبادلات اداری توسط دولت را اتوماسیون اداری خواند و افزود: در دوران جدید مثلث همکاری مدیران فناوری اطلاعات و مدیران اسناد موجب راه اندازی 2 دبیرخانه هوشمند می شود.
وی افزود: در دبیرخانه هوشمند ارتباطات دولت با دولت و خدمات دولت به مردم فراهم می شود.
در این همایش از سه دستگاه بیمه سلامت، شرکت گاز و پست به عنوان دستگاه های برتر در حوزه دولت الکترونیک و دادگستری به عنوان دستگاه سبز تجلیل شد.
7274/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.