علی کورانی فر روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری هفته منابع طبیعی و روز درختکاری که در فرمانداری برگزار شد ، افزود: امروز مشکل ریزگردها بسیاری از شهرهای کشور را درگیر و سلامت مردم را به خطر انداخته و می توان با توسعه فضای سبز و کاشت درختان مثمر و غیر مثمر در افزایش تولید اکسیژن ، کاهش آلودگی هوا، و زیباسازی شهری نقش مهمی ایفا کرد.
وی توسعه فضای سبز و باغات در هر شهر را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه بروجرد نیز همه ساله مهمان ریزگردها است انتظار می رود با افزایش سطح فضای سبز بتوان تا حدودی مانع خطرات ناشی از ریزگردهخا بر سلامت شهروندان شد.
فرماندار بروجرد همچنین اظهار کرد: برغم گذشت سالها از ایجاد این تپه تفریحی که چشم انداز زیبایی در شهر داشته و همه ساله پذیرای مسافران و گردشگران فراوان است متاسفانه عزمی برای احیای تفرجگاه تپه چغا و سرسبز بودن و اجرای طرح درختکاری در آن وجود ندارد.
کورانی فر با اشاره به ضرورت توسعه تپه تفریحی چغا بروجرد افزود: در صورت لزوم احیا این تپه به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری 133 هزار نهال مثمر و غیر مثمر با همکتاری منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و فضای سبز شهرداری در بروجرد غرس خواهد شد.
امیر ثقلینی افزود: به منظور ترویج فرهنگ درختکاری در هفته درختکاری پزشکان بروجرد 6هزار نهال را در سایت مسکن مهر برای ایجاد فضایی زیبا غرس و با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز ورودی استان لرستان از بروجرد به سمت اراک به طول 3 کیلومتر کاشت درخت انجام می شود.
رئیس منابع طبیعی بروجرد با اشاره به کاهش بارشها افزود: در حال حاضر تنها 30 درصد از آب های زیر زمینی تامین و 70 درصد آنها با خشکی همراه هستند که این مشکلی است که در سال آینده بیشتر مشهود است.
مسئول فضای سبز شهرداری بروجرد نیز افزود: برای سبز کردن تپه چغا تاکنون سه هزارو 700 چاله برای کاشت درخت انجام شده اما مهمترین مشکل این تپه علف های هرز است که بیشتر در فصل تابستان آتش سوزی هایی رخ می دهد.
6052/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.