نعمت اله دستیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نقشه های هواشناسی شاخه اصلی و بسیار فعال موج بارشی که توده های تندری و بسیار قوی در پی دارد از سمت غرب وارد کشور شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه با ورود این توده شاهد بارش های رگباری و بسیار شدید در استان های غربی کشور از جمله لرستان و شهرستان پلدختر خواهیم بود تمام دستگاه های عضو ستاد بحران در آماده باش کامل قرار گیرند.
فرماندار پلدختر افزود: وقوع این پدیده دارای شرایطی است که جاری شدن سیلاب و طغیان ناگهانی رودخانه ها را فراهم می آورد.
وی با بیان اینکه خطر سیلاب همراه با ورود این سامانه جدی است، گفت: این وضعیت و بارش شدید تا عصر امروز یکشنبه در استان لرستان ادامه دارد.
دستیاری افزود: لازم است در این راستا به همه نیروهای امدادی اطلاع رسانی شود و امکانات لازم و ماشین آلات سنگین برای بکارگیری و مقابله با طغیان رودخانه و سیلاب در دستور کار ادارات شهرستان پلدختر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب دهیاری ها هشدارهای لازم را در مناطق روستایی و عشایری برای جلوگیری از تردد غیرضروری خودروها و افراد در مسیر رودخانه ها اعلام کنند.
فرماندار پلدختر گفت: شهرداری ها نیز در سطح شهرهای پلدختر و معمولان برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به لایروبی کانال ها و مسیل ها اقدام و پاک سازی لازم را انجام دهند.
وی بر لزوم آمادگی کامل دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان پلدختر برای رویارویی با این پدیده تاکید کرد و افزود: کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها با رعایت اصول ایمنی برای وقوع هرگونه حادثه مخاطره آمیز در آماده باش کامل باشند.
دستیاری اظهار کرد: شرکت توزیع برق شهرستان برای وقوع قطعی احتمالی برق، تیم عملیاتی و واحد اتفاقات خود را در بخش های مختلف فعال سازد.
وی افزود: با توجه به تجربه ای که مردم این شهرستان از سیلاب های گذشته دارند در صورت بارش باران شدید و یا وقوع سیلاب دستگاه های امدادرسان جهت کمک به شهروندان از آمادگی کامل برخوردار باشند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.