به گزارش خبرنگار ایرنا سید موسی خادمی روز یکشنبه در همایش ملی سیره علوی در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: آنچه تحت عنوان بهبود فضای کسب‌ و کار و یا بحث تنظیم روابط دولت با سرمایه‌گذاران یاد می‌شود را امام علی(ع) در سیره خود داشته است.
خادمی ادامه داد: توجه به سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران در سیره علوی وجود دارد که امروز تاکید مقام معظم رهبری و دولت نیز بر این نکته می باشد.
استاندار لرستان گفت: سیره علوی در امر اقتصاد امروز به عنوان شاخص در بانک جهانی اعلام شده و باید فضای بازرگانی فضای آسان و راحتی باشد و امام علی(ع) یکهزار و 400 سال پیش این موضوع را مطرح کرده است.
وی بابیان اینکه بحث فضای کسب‌وکار یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت است، گفت: امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر این موضوع را یادآور می‌شود که باید فضای بازرگانی فضای آسان و راحتی باشد و امام علی(ع) یکهزار و 400 سال پیش این موضوع را مطرح کرده است.
به گفته وی هر چه از علم بشر نیاز دارد در اختیار امام علی (ع) است اما افسوس که در عصر ایشان جامعه ظرفیت درک دانش ایشان را نداشت تا بشر در علم و دانش برای سعادت بیشتر آیندگان بهره گیرد.
وی بیان کرد: حضرت علی (ع) تشنه آگاهی بخشی بود و آنچه که امروز به ما رسیده است ذره ای از دریای بیکران دانش ایشان است که برای ما دریایی از علم استکه تاکنون نیز کشف نشده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه خوشبختانه نوع زندگی امام علی(ع) هم به‌نوعی است که نقش‌های مختلفی را در ایام عمرشان ایفا کرده است گفت: در نقش یار پیامبر (ص) قبل از علنی شدن اسلام، در قالب فرمانده لشکر در خدمت پیامبر(ص)، در قالب کسی که سال‌ها به او ظلم شد و آنچه حق او بود به او داده نشد و در جایگاه حاکم ازجمله این نقش‌ها بوده است.
وی گفت: تجربه این جایگاه‌ها فرصتی را ایجاد کرده که بتوانیم سیره‌های مختلف را در موقعیت‌های مختلف کشف کنیم.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه سیره اقتصادی امام علی(ع) یکی از برگ‌های درخشان زندگی ایشان است گفت: امروز یکی از موارد اصلی‌ اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است که اشتغالزای و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

**ارسال بیش از یک هزار و 100 مقاله به 9 دوره همایش سیره علوی
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان نیز با بیان اینکه بیش از یکهزار و 100 مقاله به 9 دوره همایش سیره علوی ارسال شده ، گفت: 300 عنوان فعالیت پژوهشی در 40 محور کار شده و مورد استقبال پژوهشگران هم واقع شده است.
سید نادر دهقانی با تاکید بر اینکه در نهمین دوره همایش سیره علوی کار را از مردادماه آغاز شده است، افزود: در مجموع 122 مقاله از سراسر کشور به نهمین دوره این همایش ارسال شده که 87 مقاله مرتبط به موضوع بود و در نهایت 30 مقاله برای چاپ انتخاب شد و 12 مقاله نیز ارائه می شود.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.