به گزارش خبرآنلاین لرستان، بختیار رازانی اظهار داشت: در این جلسه درخصوص فعالیت های انجام شده در راستای طرح بهینه سازی نقوش گلیم لرستان بحث و تبادل‌ نظر شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان گفت: خوشه گلیم، جاجیم و ماشته استان لرستان در خرداد ماه سال ۱۳۹۴ تحت نظارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با هدف اتصال به بازار پویای جهانی و خدمت به مشتریان جهانی فعالیت خود را با مرکزیت شرکت شهرکهای صنعتی استان آغاز نموده است و تاکنون 700 بافنده در صنعت گلیم، جاجیم و ماشته استان لرستان فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: در این جلسه مواد اولیه ، ابعاد، طرح و رنگبندی، مشخصات بافت، مشخصات ابزار و رنگرزی گلیم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

رازانی به استراتژی های این صنعتت اشاره کرد و افزود: بازاریابی و توسعه صادرات، توسعه محیط کسب و کار و نوآوری در خوشه، توسعه منابع انسانی و افزایش مهارتهای فنی و مدیریتی از برنامه های آتی خوشه گلیم، جاجیم و ماشته لرستان می باشد.

رازانی اضافه کرد: واحدهای مختلف پشتیبانی و خدمات تولید شامل بافندگان، صادرکنندگان، طراحان و نقاشان، خدمات تکمیل و مرمت، رنگرزها، فروشندگان مواد اولیه و ابزار گلیم بافی عضو خوشه گلیم هستند.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان اظهار داشت: در جلسه مذکور مقرر گردید در برنامه عمل سال جاری طرح ها و نقوش ارائه شده ثبت نشان شده و لوگوی گلیم در طرح های گلیم ارائه شده نیز بافته شود و برنامه هایی از قبیل راه اندازی مرکز فروش مستقیم و نمایشگاه گلیم در شهرستان نورآباد و نمونه بافی گلیم و اجرای دوره های آموزشی در حوزه بافت گلیم اجرا شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 864539
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.