به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی درخطبه های این هفته نمازجمعه بروجرد با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجرافزود: امام خمینی (ره) انقلاب بزرگی را به نام دین و با پشتوانه مردم رهبری کرد و توانست طومار استعمار داخلی و خارجی را در هم بریزد.
وی اظهارکرد: ملت ایران در بهمن 57 با تمام وجود امام راحل را همراهی کردند و دست استعمارگران خارجی را از کشور قطع نمودند.
خطیب نمازجمعه بروجرد بیان کرد: باید از فرصت سالگرد دهه فجر حداکثر استفاده را برد و به بیان واقعیتهای تلخ دوران ستم شاهی پرداخت تا نسل نوجوان وجوان که این دوران را درک نکرده قدر نعمت نظام جمهوری اسلامی و نهضت بزرگ امام (ره) را بداند و برای یاسداری از آن تلاش کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: امام خمینی (ره) به پشتوانه مردم عزت، سرافرازی، آزادی و استقلال را به همراه شهدا برای این کشوربه ارمغان آورده است و امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب و رهبری مقام معظم رهبری ازامنیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی با تشریح دستاوردهای انقلاب در چهار دهه اخیر ادامه داد: قبل انقلاب در بروجرد یک واحد دانشگاهی نبود اما در حال حاضربه برکت انقلاب شاهد ایجاد 17 مرکز آموزش عالی در این شهرستان هستیم و در گذشته مردم از امکانات رفاهی محروم بودند و امروز می بینیم در همه روستاها زیر ساخت های توسعه فراهم شده است

*** مشکلات کارگران و کارمندان شهرداری بروجرد برطرف شود
خطیب نمازجمعه بروجرد گفت: شورای شهر و شهردار باید با همدلی و همکاری و تلاش مضاعف در جهت رفع مشکلات کارگران و کارمندان شهرداری بروجرد حرکت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه ساخت وساز کم شده است، اظهارکرد: در سال های گذشته شهرداری بروجرد به فکر درآمد پایدار نبوده و پرسنل بیش از حد نیاز نیز جذب شده که ماهانه بیش از40 میلیارد ریال حقوق پرداخت می کند اما باید مشکلات هشت ماه حقوق معوقه آنها برطرف شود.
وی افزود: درمجموعه شهرداری بیشترین فشار به قشرزحمت کش کارگری است و سزاوار نیست حقوق آنها معوق شود.
امام جمعه بروجرد تاکید کرد: کارگران شهرداری بروجرد نیزبسیار کم توقع هستند وهمچنان وظایف خود را انجام می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به انتصاب شهردار جدید بروجرد بیان کرد: موفقیت شهردارتوفیق کل مجموعه شهرداری است و همه پرسنل شهرداری بروجرد و اعضای شورای اسلامی شهر باید حمایت عملی خود را از شهردار با اتحاد حول منافع شهرانجام دهند.

*** حضرت فاطمه زهرا(س) کوثر رسالت واسوه مجاهدت درراه اسلام است
وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: فاطمه زهرا (س) کوثر رسالت و مجاهدت در راه اسلام و قرآن، دفاع از ولایت است.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اظهارکرد: ایشان نمونه کامل همسر داری بودند و تا بلندی هستی جاودان خواهند ماند.
وی اضافه کرد: رسول اکرم(ص) جضرت فاطمه زهرا(س) را ام ابیها نام نهاد زیرا ایشان ازهرنظر الگویی جامع و کامل برای همه بشریت هستند.
7273/6052 خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.