به گزارش خبرآنلاین لرستان، سیدموسی خادمی در نشست اطلاع‌رسانی با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر با گرامی‌داشت ایام فاطمیه اظهار داشت: در آستانه دهه فجر برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که البته اقدامات متداول سال‌های گذشته مانند افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی نیز انجام می‌شود.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۷۶۵ پروژه در استان خبر داد و گفت: اعتبار این طرح‌ها معادل ۱۵۹۸ میلیارد تومان بوده که شامل پروژه‌های عمرانی و اقتصادی هستند.

دکتر خادمی تعداد طرح‌های عمرانی را ۱۰۱۳ مورد با اعتباری معادل ۹۰۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: همچنین پروژه‌های اقتصادی که عمدتا از طریق بخش خصوصی و بانک‌ها تامین اعتبار می‌شوند حدود ۷۵۳ مورد با اعتباری حدود ۶۹۷ میلیارد تومان است.

استاندار لرستان با بیان اینکه از پروژه‌های عمرانی حدود ۹۸۳ پروژه قابل افتتاح است، هزینه آنها را ۵۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۴۱ پروژه نیز با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان طی این ایام کلنگ‌زنی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از پروژه‌های اقتصادی ۷۳۳ مورد قابل افتتاح هستند، ادامه داد: اعتبار این طرح‌ها ۱۳۷۰ میلیارد تومان است و ۹ پروژه دیگر نیز با هزینه ۵۸۰ میلیارد تومان در این ایام کلنگ‌زنی خواهند شد.

خادمی خاطرنشان کرد: سهم پروژه‌های کلنگ‌زنی نسبت به جمع کل پروژه‌ها کمتر از ۲.۵ درصد بوده و این در راستای شعار ماست که بیشتر به دنبال جمع‌بندی پروژه‌های نیمه تمام و نهایی کردن آنها هستیم و به جای کلنگ‌زنی، تکمیل طرح‌ها را در دستور کار خود داریم.

استاندار لرستان با بیان اینکه این سیاست در دهه فجر امسال نیز رعایت شده است، گفت: از ۱۷۶۵ پروژه تنها ۴۰ مورد کلنگ‌زنی هستند که ۱۶۰۰ نفر نیز اشتغال‌زایی دارند.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 851854
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.