به گزارش ایرنا علی آشتاب روز چهارشنبه در دهمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: سهم استان لرستان از طرح های برنامه اشتغال فراگیر 463 طرح است که تلاش می شود شناسایی طرح به یک و نیم برابر سهمیه فعلی برسد.
وی اظهار کرد: در صورت تزریق سرمایه برای این طرح ها می توان 10 تا 11 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد و علاوه بر این حدود چهار هزار تثبیت شغلی داشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان طرح آموزش در محیط کار را از دیگر طرح های مورد تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان دانست و افزود: در این طرح نیز تاکنون بالای 67 درصد تعهد استان محقق شده است.
وی گفت: در طرح کارورزی نیز تاکنون تعداد 320 مجوز صادر شده و 933 قرارداد بسته شده است که از این نظر استان لرستان در شمار استان های اول قرار دارد.
آشتاب درخصوص طرح تعاون روستا اظهار کرد: لرستان در این طرح 30 تعاونی سهم داشت که تاکنون موفق به ثبت 33 تعاونی در سامانه مربوطه شده و کارها و اقدامات مرتبط با آن در حال انجام است.
وی با اشاره به مهار بحران های کارگری در استان و رفع چالش های برخی واحدهای تولیدی در لرستان افزود: ما موفق شده ایم بخش عمده ای از مطالبات کارگری بسیاری از واحدهای تولیدی بزرگ را پرداخت کنیم به عنوان مثال در پارسیلون 120 میلیارد ریال مطالبات کارگری را که حتی از سال 82 هم تعیین تکلیف نشده بودند را پرداخت کردیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در ایام دهه مبارک فجر تعداد 6 طرح در حوزه تعاون، رفاه و کار در لرستان به بهره برداری می رسد که سهم سرمایه گذاری برای این طرح ها 164 میلیارد و 460 میلیون ریال است که برای 877 نفر اشتغالزایی می کند.

** بهره برداری از طرح های بیمارستانی لرستان با 300 میلیارد ریال هزینه در دهه فجر
مدیر درمان تامین اجتماعی استان لرستان نیز در این نشست گفت: در ایام دهه مبارک فجر طرح های درمانی مختلفی در استان لرستان به بهره برداری می رسد که برای تکمیل آنها 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
امین بهاروند افزود: بهره برداری از مرکز درمانی ازنا با 85 میلیارد ریال اعتبار، بهره برداری از مرکز ام آر آی بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد با اعتبار 75 میلیارد ریال، بهره برداری از دستگاه سنگ شکن بیمارستان تامین اجتماعی، افزایش 50 تخت بیمارستانی به بیمارستان بروجرد و بهره برداری از بیمارستان دورود از جمله طرح هایی هستند که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسند.
وی با اشاره به افزایش 30 درصدی پزشکان متخصص در استان لرستان گفت: سال گذشته تعداد 600 عمل در بیمارستان ها داشتیم که این رقم امسال به هزار عمل جراحی افزایش یافت.

** بهره برداری از 155 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی لرستان در دهه فجر
مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: 10 مهد کودک و سه واحد حاشیه مهد، 155 واحد مسکونی مددجویان، مرکز ژنتیک بروجرد و مرکز کاهش آسیب های اجتماعی الیگودرز در ایام دهه فجر بهره برداری می شوند.
اسداله حیدری افزود: یکی از مشکلات عمده در حوزه بهزیستی تعداد بالای افراد پشت نوبت برای دریافت مستمری است بطوریکه تعداد 40 هزار نفر هم اکنون در نوبت قرار دارند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تحت پوشش قرار دادن افراد جدید در بهزیستی مستلزم خروج پرونده هایی از فهرست مستمری یهزیستی است، روند کاهش افراد پشت نوبتی به کندی انجام می شود.
مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: با توجه به اینکه میزان پرداختی مستمری بگیران هفت میلیون و 500 هزار ریال انجام شده است کسی از تسهیلات توانمندسازی استقبال نمی کند.
وی گفت: مگر شخصی فوت کند تا بتوان شخص دیگری را جایگزین کرد که درنهایت همین باعث می شود روند پذیرش افراد پشت نوبت به کندی انجام شود.

** 62 هزار خانوار لرستانی، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان نیز اظهار کرد: 188 هزار خانوار در لرستان مشمول صندوق تامین اجتماعی هستند که تاکنون 62 هزار خانوار از این تعداد تحت حمایت و پوشش صندوق بیمه تامین اجتماعی روستایی و عشایر لرستان قرار دارند.
قدرت الله مرادیان با اشاره به حمایت این صندوق از بازنشستگان پیش از موعد بنا بر مصوبه مجلس در سال 94 افزود: هم اکنون حدود یکهزار نفر از بازنشستگان مشمول حمایت این صندق می شوند که تاکنون حکم 263 نفر آنها صادر و 700 نفر هم در شرف اعطای حکم هستند.
1920/3022
خبرنگار: مهری دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.