به گزارش خبرنگار ایرنا در آئین جشن روز پرستار در سالن اجتماعات بانک صادرات کوروش ساکی افزود: این در حالی است دانشگاه علوم پزشکی لرستان که 2 هزار و 500 میلیارد ریال از بیمه ها طلبکار است.
وی با بیان اینکه نظام سلامت مدیون فعالیت های شبانه روز وبی دریغ پرستاران است، بیان کرد: ارزش گذاری زحمات جامعه پرستاری با معیارهای دنیوی قابل قضاوت نیست.
وی اظهار کرد: ارزش گذاری حیطه کار پرستا در قالب مادی بسیار ناچیز است و با هیچ معیار مادی قابل قیمت گذاری نیست چراکه رفاه و سلامتی و آسایش در کنار خانواده بر بالین بیماران دردمند و رنجور صرف می شود.
به گفته وی پس از اردیبهشت سال 93 که طرح تحول سلامت آغاز شد، نگاه ویژه ای بر بحث سلامت جامعه شد و پس از چندین دهه این استراتژی توسط مقام معظم رهبری مطرح و دولت به مسئله ورود کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: طرح تحول سلامت محسنات بسیار زیادی داشت و مانند دیگر طرح ها نیازمند بازنگری است و وزارت بهداشت و درمان مسائلی را بازنگری خواهد کرد.
وی بیان کرد:طرح تحول سلامت در عرصه پزشکی در کاهش ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان و کاهش زیرمیزی بسیار توانمند بود و از طرفی چون بیمه ها دولتی هستند و تامین منابع با مشکلاتی مواجه شد این موضوع گریبان حوزه درمان را گرفت و اختلالاتی درپرداخت کارانه ها بوجود آمد.
ساکی اظهار کرد: تلاش فراوانی از طرف وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته است تا خدشه ای به عرصه کار خدمات با ارزش وارد نشود.
وی اضافه کرد: منابعی در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و اقداماتی در بیمه تامین اجتماعی انجام شد و دولت تصمیمات جدیدی در مالیات ها و پرداخت ها گرفته است که در سال اینده اجرایی می شود.
ساکی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز با همکاری اعضای نظام پرستاری تلاش شده است که بتوان تا حد امکان مشکلات جامعه پرستاری را رفع نماید.
به گفته وی میزان درآمد پزشکان بالاتر است ولی تحمل معوقات برای پرستاران سخت است و به همین دلیل کارانه آنان قبل تر از پزشکان پرداخت می شود.
وی افزود: در هفته آینده 2 ماه کارانه پرستاران استان پرداخت می شود.
/6060/7274
خبرنگار: مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.