به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: الگوی کشت نیازمند متغیرهای کلان است اما باید در نگاه استانی نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: آغاز این طرح باید محکم باشد زیرا در این زمینه خاک، آب، اقتصاد و غیره سهیم هستند.
استاندار لرستان افزود: برنامه ریزی درست در رابطه با کنترل آب، اجرای طرح و ضمانت اجرایی طرح توسط جهاد کشاورزی به ترتیب باید در اولویت قرار گیرند و از هم اکنون کشت بهاره کنترل شود.

** لزوم خروج چاه های غیرمجاز لرستان از مدار
دادستان عمومی و انقلاب لرستان نیز در این نشست گفت: وضعیت آب در برخی نقاط لرستان مانند کوهدشت و پلدختر بحرانی است لذا نصب کنتورهای هوشمند و خارج کردن چاه های غیرمجاز در لرستان یک امر ضروری است.
سعید رازانی افزود: باید آمار واقعی و فعلی وضعیت آب لرستان به تهران اعلام شود زیرا تهران نسبت به وضعیت آب لرستان همان ذهنیت قبلی را دارد.
وی اظهار کرد: در دادگستری لرستان، شورای حفاظت از منابع ملی برگزار می شود که باید اعضای شورای منابع آب نیز در این شورا حضور فعالی داشته باشند.
این مسول افزود: جهادکشاورزی و شهرداری ها برای مسدود کردن چاه های غیرمجاز به کمک آب منطقه ای بیایند.

** اجرای الگوی کشت در 77 هزار هکتار اراضی لرستان
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز با بیان اینکه الگوی کشت در سطح 77 هزار هکتار اراضی آبی لرستان اجرا می شود، گفت: بیش از 783هزار هکتار سطح اراضی لرستان است که 185هزار آن آبی و مابقی به صورت دیم هستند.
غلامرضا بازدار افزود: 148 هزار هکتار از زمین های آبی لرستان زراعی و 37 هزار دیگر باغی هستند.

** ثبت نام سه میلیون و 500 هزار بهره بردار در سامانه پهنه بندی
معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: طرح نظام نوین ترویج در وزارت جهاد کشاورزی از سال 94 در سطح چهار استان آغاز و ادامه دارد.
کاظم خاوازی افزود: این طرح در سه محور اساسی ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی در سطح 1300 مرکز در سطح کشور، پهنه بندی جذب 10 هزار نیرو در این زمینه و مدیریت دانش است.
وی اظهار کرد: به زودی 100 اپلیکیشن کشاورزی در سطح کشور راه اندازی می شود که حقوقدان ها در این زمینه پای کار هستند.
وی افزود: سامانه پهنه بندی در کشور راه اندازی شده و تاکنون سه میلیون و 500 هزار بهره بردار در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده اند.
9872/3022
خبرنگار: اله یار محمودی فر ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.