به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب الله خجسته پور روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات استانداری بیان کرد: مقام معظم رهبری از سال گذشته جلساتی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور مدیران دستگاه های مختلف سه قوه برگزار کردند.
وی اظهار کرد:درنخستین جلسه با توجه به توضیحات وزیر کشور ، مقام معظم رهبری تاکید کردند که توجه با آسیب های اجتماعی 20 سال به تعویق افتاده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری جهت برگزاری مرتب این جلسات دستور داده اند و تاکنون پنج جلسه برگزار شده است.
وی افزود: این جلسات پوشش خبری و تبلیغاتی داده نمی شوند و هدف اصلی حل مسائل و آسیب های اجتماعی است.
خجسته پور ادامه داد: در این راستا کارگروه های مختلفی تشکیل شده و طرح تقسیم کار ملی جهت مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی است.
به گفته وی همه دستگاه های اجرایی باید به مصوبات مطرح شده توجه باید داشته باشند و منتظر اعتبارات و توزیع آن ماندن 20 تاخیر مطرح شده را بیشتر خواهد کرد.
وی اظهار کرد: این حوزه نیازمند اقدام و کار جهادی است و انتظار می رود مطابق مصوبات همت قابل توجهی در سطح استان شود.
خجسته پور گفت: بر اساس این دغدغه ها باید دقت نظر لازم و پیگیری جدی در تمام حوزه ها در این راستا انجام شود و مدیران دستگاه ها پیگیر باشند.
خجسته پور اظهار کرد: پیگیری اهداف مورد نظر نیازمند تامین اعتبار است که با پیگیری دبیرخانه هر مدیری در راستای انجام وظایف پیگیری های لازم را با ستادهای مرکز ی داشته باشند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز گفت:طرح کاج یا کاهش آسیب‌های اجتماعی طی یک برنامه پنج ساله در کشور جهت کاهش 25 درصدی اجرا می شود.
علی آشتاب ادامه داد: در راستای اجرای این طرح تاکنون اقدامات مختلفی در سطح استان انجام شده است و در این راستا چهار همایش با حضور مسوولان کشوری و ۱۲۵ دوره آموزشی در محیط کاربرگزار شده است.
وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح مشخصات پنج هزار و ۵۰۰ نفر وارد سامانه کاج شده و چهار هزار و ۵۰۰ نفر کارت سبک سلامت دریافت کرده‌اند.
جانشین فرمانده انتظامی لرستان مصطفی احمدی‌تبار گفت:در حال حاضر طرح ایجاد امنیت در اطراف مدارس تیم‌های گشت مخصوص در اطراف این مراکز فعال بوده و گشت نامحسوس نیز اقدام به برخورد با افراد مظنون می‌کند.
وی ادامه داد: برای راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص خلوص مواد مخدر اقداماتی انجام شده و ناجا آمادگی خود را برای ارائه تجهیزات به لرستان اعلام کرده است.
احمدی تبار اظهار کرد: در صورتی که ۵۰ درصد از هزینه احداث این آزمایشگاه تشخیص خلوص توسط استانداری پرداخت شود می‌توان تا پایان سال زیرساخت را در استان تأسیس کرد.
به گفته وی هزینه احداث این آزمایشگاه چهار میلیارد ریال است.
7274/6060
خبرنگار: مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.