قدرت الله سعادتی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: این میزان طلب مربوط به 10 سال گذشته بوده که به دلیل عدم پرداخت و افزایش جریمه ها انباشت شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین طلب تامین اجتماعی بروجرد مربوط به شهرداری به میزان 800میلیارد ریال است، اظهارکرد: مقررشد این میزان طلب به صورت تهاترازبخشی املاک شهرداری به این سازمان پرداخت شود اما تاکنون هیچ گونه دستورالعملی دراین راستا ازسوی سازمان به تامین اجتماعی بروجرد ابلاغ نشده است.
رئیس تامین اجتماعی بروجرد بیان کرد: سامان کاشی بروجرد نیزبا 200میلیارد ریال بعد از شهرداری بروجرد دومین دستگاه بدهکاربه تامین اجتماعی است.
سعادتی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک نهاد غیردولتی است، اضافه کرد: 96درصد هزینه های تامین اجتماعی از وصول حق بیمه ها و مطالبات صورت می گیرد و تاخیر در پرداخت حق بیمه موجب می شود تا این نهاد بیمه ای درخدمت رسانی به مردم با مشکل مواجه شود.
وی ادامه داد: هم اکنون 44 هزاربیمه شده اصلی و 15هزار مستمری بگیرتحت پوشش تامین اجتماعی بروجرد هستند که با احتساب خانواده ها حدود 170 هزار تن از جمعیت 350 هزار نفری شهرستان بروجرد را شامل می شود.
عضو شورای شهربروجرد با بیان اینکه بدهی شهرداری بروجرد به تامین اجتماعی 770 میلیارد ریال است، گفت: ازاین میزان 300 میلیارد ریال جریمه و 430 میلیارد ریال اصل بدهی بوده که در طول سال ها بر روی هم انباشت شده است.
علی روزبهانی اضافه کرد: درجلسه ای با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مقررشد این میزان جریمه بخشیده شود وشهرداری بروجرد نیز به صورت اقساط بدهی خود را پرداخت نماید.
7273/6052 خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.