به گزارش خبرنگار ایرنا هاشم دالوند روز سه شنبه در جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی استان لرستان با بیان اینکه تغییرات پرشتاب و سریع در دنیای امروزی نیازهای جدیدی را ایجاد می‌کنند که مراکز یادگیری محلی به پاسخگویی به آنها هستند، افزود: مراکز یادگیری محلی مناسب برای ارائه آموزش های مختلف مواد پایه، آموزش های تکمیلی، آموزش های پس از سواد و آموزش مهارت های زندگی است.
وی بیان کرد: آموزش های ارائه شده به سوادآموزان در راستای بهبود زندگی و شغل افراد، نیاز و خواست آنان بوده و منجر به توانمندسازی در زمینه های مختلف می شود.
دالوند به دلایل تشکیل مراکز یادگیری محلی اشاره کرد و افزود: کمک به برنامه های توسعه اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی، ایجاد فرصت های برابر یادگیری برای بازماندگان تحصیلی از آموزش رسمی، کاربردی کردن آموزش ها و متناسب سازی آنها با نیازهای واقعی مخاطبان، مشارکت دادن مردم و سایر دستگاهها در امر سوادآموزی و منطقه ای و محلی کردن تدریجی سوادآموزی از جمله اهدافی است که در تشکیل این مراکز مدنظر بوده است.
به گفته وی از یک میلیون و 760 هزار و 469 نفر جمعیت لرستان 92.5 درصد باسواد هستند.
وی اظهار کرد: 17 هزار و 500 نفر جهت باسواد شدن و آموزش رایانه امسال به استان ابلاغ شده که تاکنون بیش از این تعداد تحت پوشش قرار گرفته است.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان همچنین گفت: مراکز یادگیری سواد آموزی مراکز منسجم و متمرکز افراد بیسواد را با حضور آموزش دهندگان تحت آموزش قرار می دهند و در حال حاضر پنج مرکز یادگیری دولتی و مابقی غیر دولتی در الیگودرز،دورود،کاکاوند،اشترینان، کوهدشت و ناحیه یک و 2 خرم آباد فعالیت می کنند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.