به گزارش خبرآنلاین لرستان، فرید بهرامی با اعلام این خبر هدف از راه اندازی این کانون ها را پیشگیری از شیوع ناهنجاری­های اکتسابی دستگاه عصبی- عضلانی- اسکلتی، آموزش به دانش­ آموزان در رابطه با عادات و الگوهای حرکتی صحیح و ارجاع و معرفی دانش ­آموزان دارای ناهنجاری­های اسکلتی به مراکز تخصصی عنوان کرد و گفت : در سال تحصیلی جاری 20درصد از دانش آموزان پایه های دوم تا دوازدهم تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه ماشینی امروز فقر حرکتی به همراه عادات حرکتی نادرست در کودکان و نوجوانان، تهدیدی اساسی برای تندرستی حال و آیندۀ آنها به شمار می رود و دانش آموزان را مستعد ضعف­های عضلانی و ناهنجاری­های اسکلتی طی دهه­ های آینده می ­کند.

بهرامی تاکید کرد : از آنجا که عادت به کم تحرکی و اتخاذ شیوه­ های نادرست حرکت اعم از نشستن، ایستادن، حمل اشیاء وکوله پشتی مدرسه در سنین پایین شکل می­ گیرند و در طول سال­های بعدی عمر پایدار می­مانند، ضروری است قبل از تثبیت و شکل­ گیری این عادات اقدامات لازم جهت شیوه ­های صحیح حرکت به مورد اجرا درآید،زیرا تلاش­های بعدی در جهت تغییر عادت­های تثبیت شده بسیار مشکل و چه بسا پرهزینه خواهد بود.

وی تصریح کرد: عدم پیشگیری مناسب و به­ موقع از تثبیت این عادات حرکتی نامناسب از یک سو و فقر حرکتی از سوی دیگر باعث بروز ضعف و ناهنجاری­هایی در دستگاه استخوانی، عضلانی و مفصلی افراد جامعه می­شود، که شناسایی زمینه ­های بروز این تغییرات نامطلوب قامتی در افراد و ارائه حرکات جبرانی و اصلاحی برای پیشگیری و رفع آنها، کانون توجه فعالیت ­کانون­های حرکات اصلاحی ساختار قامتی است .

بهرامی به ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و خانواده ها هم اشاره کرد و افزود: برنامه اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان قصد دارد با آموزش و فرهنگ­ سازی عادات حرکتی صحیح شامل: نشستن، ایستادن، راه رفتن، حمل اشیاء و .... به دانش آموزان، از بروز تغییرات نامطلوب قامتی آنان جلوگیری کند و از این طریق در راه تحقق حیات طیبه و زندگی سالم برای آینده ­سازان جامعه قدم بردارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 836242
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.