به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در جلسه تبیین راهکارهای عملی اجرای قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار کرد: جامعه روستایی وضع مطلوبی ندارد و یکی از دلایل آن این است که نتواسته ایم نظام های جدید را که در کشور شکل گرفت را در روستاها شکل دهیم.
به گفته وی نظام بازنشستگی و نظام بانکی در روستاها وجود ندارد و این می تواند دلیلی باشد بر بی میل بودن روستاییان در فعالیت های جامعه و باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد.
استاندار لرستان اضافه کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که افراد در روستاها بمانند و در رشد و توسعه آن تلاش کنند و کمتر به جامعه شهری مهاجرت کنند.
وی با اشاره به اینکه اکنون جنس شهرها مانند روستاها شده و مشکلات شبیه به هم دارند، گفت: باید جریان سازی اقتصادی را برای اشتغالزایی در روستاها ایجاد کنیم و با پشت میز نشینی نمی توانیم این نظام را برای روستاییان تعریف کنیم.
خادمی ادامه داد: نظام های مشاوره ای در کشور نمی تواند کمکی به توسعه روستاها کند و باید زمینه ای را فراهم آوریم که تولید فکر صورت بگیرد.
وی عنوان کرد: از ظرفیت های بخشداری ها برای جذب اعتبارات برای روستاییان استفاده شود چراکه روستاییان برای دریافت تسهیلات مشکلاتی دارند که به شهرها مهاجرت و این امر باعث بروز مشکلاتی می شود.
1920/6060
خبرنگار: مهری دریکوند**انتشازدهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.