به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام حمید رضا حنان در این جلسه که پیش از ظهر امروز و با حضور اعضای گروه های نمایشی جنگ ها و جسن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خرم آباد، گفت : انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و مهمترین پیام های این انقلاب در قالب آثار فرهنگی و هنری منعکس شده و می شود .

وی افزود: نیاز به شادی و نشاط از فطرت انسان سرچشمه می گیرد و این فطرت در بین تمام انسان ها با هر دین ، آیین ، ملیت ، نظر و دیدگاه یکسان و مشترک است و نمی توان با آن مقابله کرد یا آن را از انسان گرفت .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان  با تاکید بر اینکه تکامل انسان منوط به تکامل روح بشر است ، گفت : شادی و نشاط متعلق به روح بشر است و از آنجا که روح بر جسم ارجحیت دارد پس شادی روح منجر به سلامت جسم شده و تکامل انسان و جامعه در زمینه های مختلف اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... منوط به تکامل روح اوست .

حنان ادامه داد: از بین بردن زمینه های ایجاد غم و اندوه در جامعه و تزریق روحیه ی شادی و نشاط در بین مردم از مهمترین وظایف شما هنرمندان است که باید با نگاه معنوی به کار خود نگریسته و بدانید که اثر شما هم در سلامت روحی و هم در سلامت جسمی جامعه مفید و موثر خواهد بود .

وی هنر را شریف ترین و ظریف ترین مقوله ی بشری دانست و ابراز داشت : تعالی بشر در گروه تعالی هنر است و هنرمند و هنر مترقی و تعالی بخش دارای شاخصه های است که یکی از آنها عالمانه بودن هنر است و این بدان معنا است که هنرمند نباید فقط به خلاقیت خود اکتفا کرده و باید علم هنر را نیز از نزد استاد آن بیاموزد که متاسفانه برخی از هنرمندان ما در استان به این موضوع توجه نداشته و علی رغم وجود مراکز تخصصی آموزش رشته های مختلف هنری در استان از جمله مرکز فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در این خصوص با چالش مواجه هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، نقادانه بودن هنر را دومین شاخصه ی هنر مترقی و تعالی بخش دانست و اظهار داشت : لازمه ی ارائه ی هنر نقادانه و سازنده ، داشتن آزادی بیان و اندیشه برای هنرمندان است که در این زمینه متاسفانه برخی با ایجاد چارچوب ها ، موانع و مشکلات بی دلیل ، هنر منتقدانه را به سمت هنر متملق و مجیزگوی سوق داده اند.

حجت الاسلام حنان تصریح کرد : مخاطب شناسی درست و ارائه ی پیام در قالب اثر هنری ، شاخصه های مهم دیگری هستند که هنر مترقی و تعالی بخش را از سایر گونه های آن جدا کرده و موجبات رشد و توسعه ی جامعه را فراهم می کند.

وی در پایان با تاکید بر تلاش برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بنا بر فرموده ی پیامبر اکرم (ص) کسی که مردم را شاد می کند به ازای زمانی که این کار را کرده ، خداوند را تسبیح کرده ، پس کار شما یک کار معنوی است و باید برای باشکوه تر شدن آن تلاش کنید.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 832813
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.