به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب در این باره اظهار داشت: با عنایت به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان در نه ماهه سالجاری بیش از 700 مورد بازرسی در این ارتباط توسط بازرسان کار لرستان انجام شد که سبب شناسایی تعداد 87 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان شد.

وی افزود: بر اساس قانون هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند که طی نه ماهه امسال تعداد 13 کارفرمای متخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

آشتاب با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان تصریح کرد: در مجموع در سال جاری تعداد 82 نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان، یک موضوع با اهمیت و حساس است و تبعات حضور غیر مجاز اتباع بیگانه در استان یعنی اشغال فرصت های شغلی موجود که می بایست جوانان بومی استان در آن شاغل باشند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 831950
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.