اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان، نعمت اله دستیاری اظهار داشت گفت: به هر متقاضی طرح تولیدبرق از پنل های خورشیدی شهرستان پلدخترمبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

وی افزود: دولت در راستای کمک به درآمد خانوارهای شهری و روستایی و تولید ملی در حوزه انرژی اقدام به پرداخت تسهیلات برای نصب پنل های خورشیدی کرده است .

فرماندار پلدختر گفت: این مبلغ تسهیلات بانکی در ازای هر 60 متر مربع پشت بام با کارمزد 10 درصد از صندوق توسعه ملی به متقاضیان اجرای طرح پنل های خورشیدی پرداخت می شود .

وی افزود: در این طرح پنل های خورشیدی روی پشت بام منزل متقاضی جهت تولید برق نصب می شود و دولت به صورت تضمینی برق تولید شده را از متقاضی خریداری می کند.

دستیاری خاطر نشان کرد: دولت به مدت زمان سه سال برق تولید شده را به صورت تضمینی خریداری و اقساط وام را به صورت ماهیانه هشت میلیون ریال را از متقاضی دریافت می کند و پس از گذشت این مدت تاسیسات نصب شده به خود
متقاضی واگذار می شود.

وی افزود : متقاضی پس ازگذشت این مدت اختیار دارد که برق تولیدی را برای مصارف خانگی استفاده کند یا آن را به فروش برساند که در صورت فروش دولت به مدت 20 سال به طور تضمینی برق تولید شده را از وی خریداری می
کند.

فرماندار پلدختر با بیان این که این طرح برای نخستین بار در این شهرستان اجرا می شود،گفت: هر پنل خورشیدی در مساحت 60 مترمربع می تواند پنج کیلو وات برق تولید کند که نصاب از مرکز استان به شهرستان مراجعه و پنل ها را
دراین فضا نصب می کند.

دستیاری با بیان این که واگذاری این تسهیلات محدودیتی ندارد، افزود: افراد روستایی و شهری با ثبت نام در پست بانک و تشکیل پرونده می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 831947
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.