آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: ارزش و قیمت انسان به تقوا و خداترسی است.

وی با اشاره به شنبه ۱۶ دی سالروز شهادت حماسی شهدای هویزه که به عنوان روز شهدای دانشجو نامگذاری شده است، گفت: در عملیات هویزه تعدادی از دانشجویان با شجاعت و ایمان و فداکاری خون خود را برای استقلال ایران اسلامی ریختند.

حجاب یک امر الهی و نمادی از دین داری جامعه است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به یکشنبه ۱۷ دی سالروز اجرای توطئه‌ استعماری کشف حجاب در ایران به دستور رضاخان قلدر اشاره کرد و بیان داشت: حجاب خیلی مهم است، آن را فقط یک باید و نباید تکلیفی نبینیم، برخی اشکال تراشی می کنند که حجاب در کجای قرآن آمده است، حجاب یک امر الهی و تکلیف الهی است و نمادی از دین داری جامعه است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه حجاب باعث سلامت روح و روان فردی می شود و استحکام خانواده را در پی دارد، تصریح کرد: بی حجابی باعث تحریک جنسی، شهوت طلبی، چشم چرانی و هوس رانی است؛ باید نسبت به حجاب اهمیت قائل شویم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه روز به روز وضعیت حجاب بدتر می شود، چرا امر به معروف و نهی از منکر در این رابطه نمی شود، افزود: وقتی بلیه ای در جامعه عمومیت پیدا کرد دیگر نمی شود کاری کرد؛ بدانید مهم ترین عامل استحکام خانواده حجاب است.

قیام ۱۹ دی مردم قم آغاز شکل گیری انقلاب بود

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به سه شنبه ۱۹ دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم در سال ۵۶ در اعتراض به مقاله ای که ساواک علیه امام(ره) نوشته بود، اظهار داشت: قیام ۱۹دی آغاز شکل گیری انقلاب شد، مبدا انقلاب ۱۹ دی بوده است.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: این قیام چند خصوصیت داشت، نخست موقع شناسی مردم که مردم قم به موقع عمل کردند؛ دشمن شناسی و مجاهدت و فداکاری مردم دو ویژگی دیگر قیام ۱۹ دی بود.

وی همچنین به پنجشنبه ۲۱دی سالروز ترور شهید احمدی روشن به دست ایادی منافقین کوردل اشاره کرد و بیان داشت: این ترور ننگی بر دامن آمریکا است، آمریکایی که دانشمندان هسته ای ما را مورد هدف قرار داد؛ یقینا خون شهدای ما به ثمر خواهد نشست و باعث تداوم انقلاب خواهد شد.

دشمنان در کمین هستند و می خواهند به هر طریقی رخنه کنند و به این مردم ضربه بزنند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوادث تلخ اخیر که در لرستان شاهد بودیم، از روز جمعه شروع شد و به دنبال فراخوان سایت و کانال های تلگرامی عده ای آمدند و تجمع کردند، گفت: به محض اینکه اجتماعی شکل گرفت دشمن موج سواری خود را آغاز کرد و تسلط یافت و به آن جهت داد و هدایت کرد؛ حتی نوع شعارهای ساختارشکنانه و عکس العمل ها را از طریق کانال های خود آموزش دادند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه این موارد نشان می دهد که دشمنان به دنبال فرصت هستند، در کمین هستند و میخواهند به هر طریقی رخنه کنند و به این مردم ضربه بزنند، افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس مثل روباه در کمین نشسته اند تا ضربه ای به ایران وارد کنند.

مردم به سرعت صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند

وی با اشاره به اینکه تجمعات اخیر در روز اول شکلی داشت و در روزهای بعد به شکل دیگری درآمد، شعارهای ساختارشکنانه، تخریب اموال عمومی، آتش زدن پرچم ایران و ... از اقداماتی بود که در روزهای بعد اعتراضات شکل گرفت، اظهار داشت: در دورود اغتشاشگران ماشین آتش نشانی را گرفتند و آن مصیبت را به وجود آوردند، به اموال شخصی مردم هم رحم نکردند و خودروها را به آتش کشیدند.

مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ریشه این اغتشاشات بود

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ریشه این اغتشاشات بود، تصریح کرد: این ها از همان اول شروع به حمایت از آشوبگری کردند؛ این موضوع برای آمریکا ننگ است و مردم آمریکا باید رئیس جمهور خود را محاکمه کنند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه هوشیاری و بصیرت مردم در این جریانات بسیار مهم بود، مردم به سرعت صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند، افزود: شاید در ابتدای امر عده ای به گرانی و وضعیت اقتصادی اعتراض داشتند اما به محض اینکه مشاهده کردند عده ای اغتشاشگر وارد میدان شده اند به سرعت صف خود را از آنان جدا کردند.

بصیرت مردم در اتفاقات اخیر بسیار مهم و برجسته بود

وی با اشاره به اینکه برخی از اغتشاشگران اصلا بومی منطقه نبودند، صف معترضین و اغتشاشگران

از هم جدا بوده است، اظهار داشت: بصیرت مردم در این اتفاقات بسیار مهم و برجسته بود، مردم ابتدا مدارا کردند، نیروهای نظامی و امنیتی با خویشتن داری و مدارا رفتار کردند اما پس از آشوبگری افراد مردم حس کردند که نیاز به یک موج بزرگ است تا کف روی آب را کنار بزند؛ لذا درخواست های فراوانی برای برگزاری راهپیمایی داشتند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مردم ایران به ویژه لرستان در ۱۳ دی ماه حماسه عظیمی را خلق کردند، تصریح کرد: جمعیت عظیمی از مصلی تا میدان ۲۲ بهمن خرم آباد آمده بود، همه اقشار مردم پای کار آمدند و پای انقلاب ایستادند.

۱۳ دی ماه یوم الله دیگری بود و برگ زرینی در تاریخ مقاومت مردم لرستان ثبت کرد

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه ۱۳ دی ماه یوم الله دیگری بود و برگ زرینی در تاریخ مقاومت مردم لرستان ثبت کرد، افزود: مردم اعلام کردند لرستان جای اغتشاشگران نیست، اعلام کردند که این مدال افتخار ولایتمداری را برای همیشه حفظ خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در ۱۳ دی ماه سیلی محکمی به صورت آمریکا زدند، اجازه ندادند عده ای بخواهند با انقلاب، نظام و ولایت بازی کنند، یادآور شد: انقلاب ما ریشه دار است و رهبر ما در دل مردم جا دارد، مردم ما امتحان خود را پس داده اند؛ ای آمریکایی ها، انگلیسی ها و آل سعود تازه به دوران رسیده بدانید یک بسیجی ما خواب را از چشم شما خواهد گرفت.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه ملت ایران حماسه ساز و افتخار آفرین است، زنان و مردان غیور لرستانی در طول تاریخ با ولایت همراه بوده و هستند، تصریح کرد: از آحاد مردم لرستان که در محکومیت اغتشاشات به صحنه آمدند و اعلام وفاداری به نظام و ولایت کردند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

مسئولان قدر مردم را بدانند و به آنها خدمت کنند

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه نیروهای نظامی، امنیتی، عشایر و بسیج به خوبی وضعیت را رصد کردند، خطاب به مسئولان ادامه داد: قدر این مردم را بدانید، به آنها خدمت کنید، مشکلات گفته می شود چرا گوش نمی دهید و برای رفع آنها تلاش نمی کنید.

جلوی اشرافی گری، حقوق های نجومی، فساد اقتصادی و ... باید گرفته شود

وی با بیان اینکه حساب ضد انقلاب، انگلیسی، منافق، آمریکایی و اسرائیلی را به مردم بسپارید، مردم خود بصیر و دشمن شناس هستند، خطاب به مسئولان تصریح کرد: شما به فکر مردم باشید، اعتماد به مردم داشته باشید و بدانید قطعا مسیر تعالی و پیشرفت کشور در نصب العین قراردادن رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه هرچه داریم از مردم است، ادامه داد: باید به مشکلات و معیشت آنان توجه شود، مردم ما ۴۰ سال صبوری کردند و می کنند، اما جلوی اشرافی گری، حقوق های نجومی، فساد اقتصادی و ... باید گرفته شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 831932
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.